• Vill Nu

Tvätta golv med klorin?

Tänkte jag skulle tvätta golvet på vår toa med FULT plastgolv med fläckar.. kan jag ta lite klorin i vattnet så fläckarna försvinner?

• Svar på tråden Tvätta golv med klorin?
  • Ulf Harrys Farsa

Testa? blanda som det står på flaskan, akta dig för att mixa klorin med andra lösningsmedel, Klorin reagerar med vissa ämnen och klorgas bildas, tar snabbt död på katter och annat som lever nära golvet.

• Vill Nu

om det gick tänkte jag bara ha i klorin i vattnet. dammsuga innan bara =)

• Ulf Harrys Farsa

Vill Nu skrev 2009-09-16 09:20:46 följande:

om det gick tänkte jag bara ha i klorin i vattnet. dammsuga innan bara =)
    kanske funkar, beror på vad det är för golv, och vad det är för fläckar.
  • Vill Nu

Vad för fläckar? Allt från vattenpölar som torkat på golvet, skoskrap (heter de kanske?!) efter arbetare, kalk... ja.. skit helt enkelt =(

• Vill Nu
    BlommyNess12 skrev 2009-09-16 09:24:01 följande:
    Jo det går. Om du späder det med 1 del klorin och 9 delar vatten så kan du skura på alla golv.
    Okej, tack. Då ska jag göra detta ;)
  • husfru

Jagbrukar ta klorin på badrumsgolven för det känns att det lir rent.

Blandar så som det står på flaskan.

Ha inga kläder du är rädda om vi ev stänk....

• Vill Nu
    husfru skrev 2009-09-16 09:26:43 följande:
    Jagbrukar ta klorin på badrumsgolven för det känns att det lir rent.Blandar så som det står på flaskan.Ha inga kläder du är rädda om vi ev stänk....
    Nä, precis.... men tvättmoppen, ska jag tvätta den efteråt? Så det inte är klorin kvar i moppen till nästa gång?
  • skorpionen80

Vill Nu skrev 2009-09-16 09:30:00 följande:

Nä, precis.... men tvättmoppen, ska jag tvätta den efteråt? Så det inte är klorin kvar i moppen till nästa gång?
    Det kan nog vara hygieniskt. Kommer ju vara mer på moppen än klorin efter att du rengjort golvet, ju ;)
  • Vill Nu
    skorpionen80 skrev 2009-09-16 09:31:23 följande:
    Vill Nu skrev 2009-09-16 09:30:00 följande:
    Det kan nog vara hygieniskt. Kommer ju vara mer på moppen än klorin efter att du rengjort golvet, ju ;)
    Hahaha... Ööööörk, så långt tänkte inte jag. Nu mår jag liiiiiite illa efter den tanken. Tack så mycket! ;)

Ja, då har jag mitt projekt för dagen ;)
  • skorpionen80

Vill Nu skrev 2009-09-16 09:34:12 följande:

Hahaha... Ööööörk, så långt tänkte inte jag. Nu mår jag liiiiiite illa efter den tanken. Tack så mycket! ;) Ja, då har jag mitt projekt för dagen ;)
    Hehe, så lite så ;) Men du kan ju rengöra moppen med klorin sen, så blir den ren!
  • Vill Nu
    skorpionen80 skrev 2009-09-16 10:06:09 följande:
    Vill Nu skrev 2009-09-16 09:34:12 följande:
    Hehe, så lite så ;) Men du kan ju rengöra moppen med klorin sen, så blir den ren!
    Lägga den ligga en stund i en spann med vatten och klorin menar du?
Svar på tråden Tvätta golv med klorin?