• Floria

Vad ska ett krypande barn under året ha på fötterna utomhus nu i höst/vinter?

Jag hade tänkt tossor som storasyster hade, men lillebror, som är snart sju månader kryper ju. Och han vägrar sitta still i vagnen om vi går till lekparken tex. Och inte lär det väl bli bättre ju längre tiden går...

• Svar på tråden Vad ska ett krypande barn under året ha på fötterna utomhus nu i höst/vinter?
  • La Lola

Hedda kommer nog lära sig krypa framöver o hon kommer ha tossor.

Krypa får hon göra inomhus helt enkelt.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Analoga

Tänkte just föreslå tossor om han bara sitter i vagnen - men vill han krypa på marken så skulle jag nog ha små skor på

• Linsen

Sätt på lite högre vinterstövlar så de ej hasar av när bebs kryper. Det är ett sjå det där med krypande barn och vinter, men vi drog mycket i pulka och det var tydligen så kul att "krypbehovet" försvann för stunden.

• Floria

Jag hade ju hoppats att det skulle gå, men då kan vi inte gå ut alls, han vrålar som besatt om han ska sitta still i vagnen. Inte så kul, och storan kan ju inte få leka klart ute då heller.
    Nu har vi tygskor från Åhlens, billiga, men funkar ju bara när det inte är blött.

• Linsen

Vill ni ha mjukisar på fötterna så finns det ju tossor som är rejält fodrade med dun och står emot väta bättre än andra.

• Floria

Pulka lät ju bra! Då blir det kanske mer sittande. För var hittar man stövlar till en unge som är sju-åtta månader och liten till växten...

• Floria

Man kanske får hitta på en lösning med tossor och stora galonvantar *känner mig kreativ*

• Analoga
    Floria skrev 2009-09-16 13:11:41 följande:
    Man kanske får hitta på en lösning med tossor och stora galonvantar *känner mig kreativ*
    Ja, varför inte??
  • Linsen
    Floria skrev 2009-09-16 13:11:41 följande:

P.oP har fina varma tossor som står emot väta. Köp extra-extra stora och ha flera tunna lager strumpor under, bara det andas och inte blir svettigt. Jag har för mig att vi någon gång hade vinterstrumpor, raggsockor och utanpå plastpåsar när lilltösen skulle härja loss ordentligt i snön. Det funkade men snyggt?? Njääää, inte direkt
Svar på tråden Vad ska ett krypande barn under året ha på fötterna utomhus nu i höst/vinter?