• Fialottis

Välling 1 vs 2 år

Vad ger ni för välling till era 2 åringar (eller mer)?
    Det finns ju Sempers fullkorn från 1 år och en annan från 2 år med frukt och youghurt (ganska mycket dyrare).
    Om barnet äter normalt i vanliga fall, räcker det då med 1 års vällingen till en 2 åring?

• Svar på tråden Välling 1 vs 2 år
  • nina1977

förut fanns bara den från 1 år, tror den andra är smaksatt bara för att barnen skall gilla den och dricka välling längre = ett bra sätt för semper att sälja mer. Ge du den från 1 år så länge ditt barn dricker välling.

• Buddha74
    Här är skillnaderna på 1, 1,5 och 2års vällingen från Semper hemsida. Klart det räcker med 1års vällingen.

Min son dricker just nu 2år vällingen(2 flaskor/dag) men det varierar vad jag köper. Beror på vad jag har lust att köpa när jag är i affären. Om det bara hängde på ekonomin så hade jag också köpt dom som var billigare(bigpack).
    Intressant nog så är det bara 1år välling som är osockrad, det visste jag faktiskt inte.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Från 1 år

Semper Fullkornsvälling innehåller havre, vete och råg som ger en mustig, fyllig smak. Den ger en mättnadskänsla och innerhåller mer fiber än Semper Mild Fullkornsvälling. Därför passar den bättre för större barn.

Vällingen är osockrad och innehåller viktiga proteiner och fett med bra sammansättning. Vällingen är berikad med bl a järn och zink. Zink är viktigt för barnets tillväxt.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Från 1,5 år

Innehåller den patenterade laktobacillen Laktobacillus reuteri som trivs i tarmen och håller magen i balans.
    Semper Fullkornsvälling banan plommon med aktiv bakteriekultur innehåller havre, banan och plommon som ger en mustig och fyllig smak. Den ger en bra mättnadskänsla och passar därför bättre för större barn. Vällingen är berikad med bl a järn och zink. Zink är viktigt för barnets tillväxt.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Från 2 år

Fullkornsvälling Frukt & Yoghurt med aktiv bakteriekultur innehåller havre, vete, råg, frukt och yoghurt som ger en mustig och fyllig smak. Den ger en bra mättnadskänsla och passar därför bra för större barn.

Fullkornsvällingen innehåller den patenterade laktobacillen (Lactobacillus reuteri) som trivs i tarmen och håller magen i balans. Magtarmsystemet ger ditt barn värdefull näring och är kroppens viktigaste immunsystem. Varje portion ger ett värdefullt tillskott av laktobaciller.
  • karin76

Vi ger 1-års vällingen till vår 2-åring. Ser ingen vits med att byta eftersom hon gillar den hon får. Ur näringssynpunkt känns det helt ovesäntligt eftersom välling bara är en liten liten del i hennes kost. Äter de som vanligt annars (mat, frukt, mejerivaror, grönt etc.) så ser jag ingen mening med 2-års välling.

Svar på tråden Välling 1 vs 2 år