• Längtarflickan

flyga med förkyld bebis???

Jag har gjort allt för att hon inte skulle bli sjuk tills vi skulle resa
    men nu två dagar innan är hon jätte snorig
    jag vet inte om det blir värre eller bättre

hon har ingen feber nu
    kan jag resa? Någon som flygit med sjukt barn?

• Svar på tråden flyga med förkyld bebis???
  • The Black Lady

Vart ska ni resa, hur långt?

• 3eyonmama

De kan fa ont i oronen om man flyger nar de ar sjuka, sa jag brukar alltid ga till bvc innan jag flyger for att kolla oronen. Om doktorn sager OK till att flyga sa ar allt bra sa mitt tips ar att ni kollar oronen noga innan ni bestammer er.

• Längtarflickan

Vi ska till Mallorca...

Tänkte gå till läkaren imorgon så får de avgöra?
    Är det farligt om de får ont i öronen tror ni?

• Tigerwoman

Jag har flugit med snoriga barn och det har gått bra. Att man är snorig i näsan behöver ju inte nödvändigtvis betyda att det sitter uppåt öronen och inuti huvudet.

• 3eyonmama

vet inte om det ar farligt, bara att de kan fa ratt sa ont av trycket om de ar forkylda. Var lakare sa att man ska vara forsiktig just vid forkylning men det beror ju pa hur illa det ar och hur gammalt barnet ar. Just nar vi skulle aka var dottern 4 man, 5 manader och sen vid 6 manader flog vi ocksa. Kolla med doktorn och lycka till!

• Mariohn

Hur snällt är det om hon smittar ner alla andra som ska på semester?

• Längtarflickan
    3eyonmama skrev 2009-09-16 16:31:04 följande:
    vet inte om det ar farligt, bara att de kan fa ratt sa ont av trycket om de ar forkylda. Var lakare sa att man ska vara forsiktig just vid forkylning men det beror ju pa hur illa det ar och hur gammalt barnet ar. Just nar vi skulle aka var dottern 4 man, 5 manader och sen vid 6 manader flog vi ocksa. Kolla med doktorn och lycka till!
    Min är 5 och en halv månad gammal och har massor av rinnande genom skinligt snor. Om hon är som nu skulle jag nog åka men jag är orolig att hon blir värre och då vet jag inte...
    Tycker det är svårt att veta, har aldrig flygit med bebis förrut och det är nervöst som det är ändå.

Någon som vet om det alltid blir värre sånna här förkylningar på bebisar?
  • Längtarflickan
    Mariohn skrev 2009-09-16 16:31:29 följande:
    Hur snällt är det om hon smittar ner alla andra som ska på semester?
    Men hade du avbokat din resa sen ett halvår tillbaka pga att du var snorig och kan smitta nån. Det tror inte jagf!?
  • Mariohn
    Längtarflickan skrev 2009-09-16 16:34:25 följande:
    Men hade du avbokat din resa sen ett halvår tillbaka pga att du var snorig och kan smitta nån. Det tror inte jagf!?
    Det hade jag faktiskt. Jag bryr mig väldigt mycket om andra människor och skulle inte med gott samvete kunna fördärva semestern för ett tiotal andra för att jag ville något. så är inte jag uppfostrad.
  • Längtarflickan
    Mariohn skrev 2009-09-16 16:35:45 följande:
    Det hade jag faktiskt. Jag bryr mig väldigt mycket om andra människor och skulle inte med gott samvete kunna fördärva semestern för ett tiotal andra för att jag ville något. så är inte jag uppfostrad.
    Jag har ändå svårt att tro att om du lagt 18.000:- på en resa och kännde dig lite snorig. Skulle du då förlora de pengarna pga att nån annan kanske bli snuvig??
    Ledsen men det tror jag inte.
  • Mariohn
    Längtarflickan skrev 2009-09-16 16:37:44 följande:
    Jag har ändå svårt att tro att om du lagt 18.000:- på en resa och kännde dig lite snorig. Skulle du då förlora de pengarna pga att nån annan kanske bli snuvig?? Ledsen men det tror jag inte.
    Haha nej nej jag skulle aldrig vara så dum att jag bokade en så dyr resa utan avbeställningsskydd. Det är det väl ändå ingen som gör?
  • Längtarflickan
    Mariohn skrev 2009-09-16 16:38:40 följande:
    Haha nej nej jag skulle aldrig vara så dum att jag bokade en så dyr resa utan avbeställningsskydd. Det är det väl ändå ingen som gör?
    Men tyvärr gäller inte avbeställningsklydd utan läkarintyg
    sorry...
  • Längtarflickan

Och läkarintyg får man inte av förkylningar...

• Mariohn
    Längtarflickan skrev 2009-09-16 16:40:30 följande:
    Och läkarintyg får man inte av förkylningar...
    Jo det kan du faktiskt få om du förklarar anledningen för en doktor Men äsch du gör som du vill. Är ganska övertygad om att ingen kommer att fara illa. Var bara tvungen att plantera tanken! Ni får säkert en prima semester och de andra flygarna också!
Svar på tråden flyga med förkyld bebis???