• Anonym (orolig)

Hur märkte DU att du hade klamydia?(ni som haft d)

Hur länge eftrer du blev smittad märkte du det o vilka sympton fick du?

• Svar på tråden Hur märkte DU att du hade klamydia?(ni som haft d)
  • God Is A Girl

Absolut ingeting, Min dåvarande "kk" (hemskt ord) ringde o sa att han hade det, så det var bara att testa sig. och visst hade jag det. men tio dagar pencillin så var det borta sen.
    Misstänker du att du blivit smittad, Åk o testa dig så fort som möjligt!
    Lycka till

• Anonym

inga symptom här heller.... det var killen som hade testat sig och sa det

• Anonym

Hej! på mig kliade det nåt fruktansvärt så jag trodde jag hade svamp, gick te gyn och de testade mig för flera grejer och det var klamydia. 10 dagar penecillin och sen var det bra..

• Anonym

Jag har haft klamydia två gånger, första gången gick jag och testade mig för att jag var nojjig och javisst hade jag det. Då hade jag inga symptom alls, men det var bara en vecka efter smittotillfället.

Andra gången var det en pojkvän som smittade mig och det började med att jag fick ont i ryggen (hade aldrig tidigare haft det), sedan började det svida när jag kissade och då bokade jag snabbt tid hos läkaren. Pojken hade ingen aning om att han var smittad för han hade inga känningar alls.

• Anonym

Jag hade konstiga blodblandade flytningar ibland mitt emellan mens och så sved det när jag kissade. Jag blev jättenojjig och fattade att jag hade något. Min dåvarande kille hade inga symptom alls däremot.

Jag var jätteorolig sen att det skulle ha gjort mig steril eller något, men nu sitter jag här och är gravid!

Tror du att du kan ha klamme så testa dig så snart som möjligt så du inte hinner ta skada!

• felicia6

Jag hade inga symtom alls, utan det visade sig på det rutinprovet man gör då man går på abortrådgivning..

• Anonym

Usch, jag fick verkligen stora problem kan jag säga.

Problemen började med att jag fick urinvägsinfektion, men det gick över av sig själv. Sedan trodde jag att jag var gravid, för jag fick molande värk i äggstockar och livmoder (tyvärr var jag ju inte i ett välsignat tillstånd - snarare tvärtom...), ökade flytningar och en svag och lätt blödning mellan två menstruationer.
    Efter ett tag fick jag en fruktansvärd halsinfektion som resulterade i en halsböld. Det blev dränering 3 gånger och en akut operation av halsmandlarna. Ingen hade någon aning om att det kunde kopplas samman med klamydia...
    Efter det fick jag en hemsk ögoninflammtion på ena ögat. Visste fortfarande inte att det var klamydia så jag uppsökte ögonläkare. De fattade inte heller vad det var, så jag fick pencillin och ögondroppar - det hjälpte självklart inte mycket. Då blev jag lite konfunderad när inte ens ögonläkarna visste, så jag kollade runt lite själv på nätet. Tillslut gick jag till gyn och lade fram min teori om att det kanske kunde vara klamydia, vilket det också visade sig vara.
    ÄNTLIGEN fick jag rätt behandling, och vips så var alla besvär borta. Då såg läkarna ett samband mellan alla mina besvär.
    Jag sa att det inte kunde vara så vanligt att få klamydia i öga och hals också, eftersom inga läkare hade förstått det, och min läkare sa att det var första gången som hon hade stött på någon som hade fått det. Min vanliga otur...

Jag hade fått det av min sambo, som inte hade haft en aning om att han hade haft det sedan innan vi hade börjat träffas. Gissa om han hade skuldkänslor gentemot mig efter alla mina besvär! Gud vet hur länge han hade gått omkring med det innan...

Mina besvär började visa sig ca 3 veckor efter att jag blev tillsammans med min sambo, ska jag kanske tillägga.

• Anonym

Det var jag som skrev inlägget innan.

Ska kanske tillägga att jag var jätteorolig för att jag eller sambon hade blivit sterila efter detta, men idag sitter vi här mer lyckliga än någonsin med en underbar liten dotter!!!

Så det blev en solskenshistoria tillslut iallafall!

• Anonym (ops)

ja det märkte jag direkt illaluktande flytning flera månader men ville ej säga nåt heller.
    min man var otrogen och jag fick det och han senare av sig sj.
    åt pencillin i 6 dar bara hm konstigt att ni andra fick 10 dar

• Anonym

Jag hade oskyddat sex med en riktig player (fick jag veta efteråt) så jag gick bara och väntade på nåt slags symptom. Mycket riktigt, ca 2 veckor efter så började det hugga/ila till i underlivet och äggstockarna. Testade mej ganska snabbt efter att symptomen uppkom och det visade sej att jag hade fått klamydia. Fick tabletter att äta och fick även komma på återbesök efter för att kolla att dom hade hjälpt.

• Anonym

nej tror inte jag märkte någonting, hade ev. lite illa luktande flytningar.

• Anonym (me2)

Jag fick det av en kille som jag dejtade...

Vi hade haft sex i flera månader, när jag plötsligt började blöda när vi hade sex... jag blödde ganska mycket, så när det återkom varje gång vi hade sex så ringde jag gyn. Hon testade för det mesta, å det visade sig vara klamydia... 10 dagars penicillin å så va det borta

Nu i efterhand så kan jag se andra symptom som ont i mage och äggstockar, men det var inget jag tog så allvarligt på eftersom jag ofta har ont i magen...

Killen har ingen aning om var det kommer ifrån eller hur länge han haft det. Han hade inga symptom alls...

• Anonym

Märkte absolut inget alls. Testade efter att jag varit otrogen mot en pojkvän (på det glada 80-talet) mest bara för att ge mig själv en konsekvens av mitt handlande. Blev minst sagt förvånad när jag fick veta att jag hade klamydia. Troligen blev jag smittad ett halvår innan av en player.

• Anonym

Jag testade mig för klamydia för att jag fick reda på att min pojkvän varit otrogen.Mina

• Anonym

Hade lite diffusa symtom..som en blandning mellan urinvägsinfektion och svampinfektion!! Hehe om du nu haft det så du vet hur det känns...*hoppas inte* Kliade iallafall och sved!!
    Hade bokat tid på U mottagningen 2 v senare när det damp ner ett brev från hudkliniken!!
    -En av oss klamydia behandlad patient har uppgett att dom har haft samlag med dig....osv
    Fick det av en kille jag dejtade och symtomen kom efter ca 2-3 månader!!

Gå till Hudkliniken på ditt sjukhus..ofta e det dropp in och dessutom e det kostnadsfritt!!

Lycka till..

• Anonym

Märkte inget utan de tog tester på rutin innan en abort då jag var 16. Vet inte vem som smittade mej eller hur länge jag hade haft det, men jag tror det var min dåvarande pojkvän.

• Anonym

(Åt pencillin en dag bara, fick en sk. 'hästdos' av sköterskan för vi kunde inte hålla oss från sex. Hade en ny kille då, men han blev inte smittad men åt för säkerhetsskull.)

Svar på tråden Hur märkte DU att du hade klamydia?(ni som haft d)