• Jennie Brunflo

Tapetbård

Är det bara jag som tycker att det är....ute...?

Min svåger + svägerska har fått omtapetserat nu i sin lägenhet...de valde grönt i köket och ljusbeige i tv-rummet......och BÅRD i bägge rummen!

Min svärmor "jag tycker det blev jättebra, jag skulle också vilja ha bård så där"

Jag....eh......visst ...jag tyckte också det var jättesnyggt....i början av 90-talet.
    Men nu....man får nyrustat och sätter med vett och vilja in bård.

Det är ju en evig tur att smaken är som baken....

• Svar på tråden Tapetbård
  • Lola Jämtland

Det får vara hur ute det vill. Jag gillar bårder. Så det så.

När vi renoverar inre hallen kommer det att bli en bård på väggen.

• Jennie Brunflo

Ja...det är ju en evig tur att smaken är som baken....hade aldrig satt in det....inte ens när det var "inne".

• Lola Jämtland

Vi har en fondvägg i hallen nere....med en bård på! Riktigt hemskt va? Först något så modäääärnt som fondvägg...ihop med en gammal bård. Skrämmande va?

• Jennie Brunflo

Fondvägg + bård + panelgardiner.....= toppen!

• Fru Indosaurie

mja jag vet inte, vi har en bård i våran lgh, i köket, där är det bara en vägg med tapet och bård. Det är faktiskt rätt tjusigt. Såg förjävligt ut utan. Det är en tapet och sen är bården likadan.
    Eller hmm. inte prick likadan men.. ah svårt att förklara =)

Nåväl, vi ska måla om där snart ;) inte pga bården dock.

Har ingen bård nån annanstans, skulle inte vilja ha det heller.

• Ejje

Jag tycker att det är helt OK med bård - i barnens rum! Riktigt praktiskt att bara rolla väggarna och låta dem själva välja bård, blir lixom enklare att göra om när de tröttnar...

I övrigt är det här huset en bårdfri zon, tack och lov!

• JennyOEmilia

Vi har precis målat bebisens rum i ljusblått och det ser så tomt ut, så jag är faktiskt på jakt efter en fin bård att fiffa upp rummet med!

Men jag håller med dig till viss del. Skulle inte vilja ha det i vardagsrummet. Där har vi fondvägg istället.

• nattinattio

vi satte oxå bård i nybyggt hus, vardagsrummet har den ca 15-20 cm nedanför taket, i sovrummet mer i mitten av väggen, flickan har brett bord med söta motiv längst upp vid taket..jätte fint tycker ju jag...

• Isabelle

Jag jobbar i färgaffär och det är ytterst få som väljer bård nuförtiden. Tidigare beställde nästan alla en bård när de beställde tapeter.
    Nuförtiden finns det faktiskt inte så mycket bårder att välja på om man jämför med 2-3 år sedan. Det är endast barntapetkartorna som fortfarande har massa bårder. Många föräldrar köper en barnbård och målar resten av rummet.
    Men i övriga rum väljer kunderna mest fondväggstapet istället för bård.
    Så... ja, det är rätt ute med bård just nu. Men det är ju absolut inte fel att välja bård om man tycker det är allra finast. Det är ju DU som ska trivas i ditt hem, inte någon annan. Tyvärr finns det ju som sagt inte så stort urval av bårder längre.

• Maria84

Vi håller på och tapetserar om alla rummen, i stort sett, i vårat nya hus och där blir det bara ett rum som blir utan bård.. Och det är hallen på övervåningen där vi behåller den gamla tapeten.. Det ser så kalt ut om man inte har bård tycker jag, men det är jag det

Svar på tråden Tapetbård