• Anonym

Mitt gravtest blir svagare, vecka 6+0, varför?

Jag är superorolig för missfall Inga symptom alls, bara en massa mensvärk. Hade en lite blödning alldeles i början av graviditeten. Har gjort gravtest tre mornar i rad och de blir svagare.

Missfall på g eller kan hormonhalten sjunka utan att det är nåt fel??

• Svar på tråden Mitt gravtest blir svagare, vecka 6+0, varför?
  • FiaiMalmö

Att testen blir svagare har väl inget med hormonhalten att göra? Det kan snarare betyda att ditt urin inte är så koncentrerat eller nått. Testet visar bara två saker: gravid eller ej. och mensont är ett gravidtecken.

• linjes

Sluta ta gravtest och inse att du är gravid

• Anonym

Testen är tagna med morgonurin. På barnmorskemottagningen fick jag rådet att testa och se om de blir svagare vilket kunde tyda på minskad hormonhalt och missfall:-S Tänkte bara om nån varit med om nåt liknande där det gått bra... Vi har försökt skaffa barn i över 2 år så visst är jag orolig!

• Anonym

vad jkag har hört så kan man testa plus flera veckor efter missfall..borde väl inte hänga ihop då??

• FruNaftra

Jag fick svagare plus precis innan min blödning kom och missfallet var ett faktum. Så det stämmer att ett svagare streck kan tyda på att gravhormonet sjunker i kroppen - OM man har testat med morgonurin och samma typ av gravtest. Annars går det inte att jämföra testresultaten. Det är olika för alla - ibland går gravhormoner snabbt ur kroppen, ibland tar det längre tid.

TS, förstår att det är en jobbig tid för dig nu. Men försök att inte ta ut något i förskott. Jag vet att det är en fruktansvärd känsla, jag gick igenom precis samma sak för några månader sedan, efter att ha lyckats bli gravid efter IVF. Tyvärr är det ju för tidigt för VUL Så det är bara att vänta. Urs...lider med dig

Håller tummarna för dig! Kram

• Anonym

Tack FruNaftra för ditt svar och för att du håller tummarna! Jag ska försöka att inte ta ut nåt i förtid... Fortsätt att hålla tummarna, det uppskattas

• A Andersson
    FiaiMalmö skrev 2009-09-16 17:48:56 följande:
    Att testen blir svagare har väl inget med hormonhalten att göra? Det kan snarare betyda att ditt urin inte är så koncentrerat eller nått. Testet visar bara två saker: gravid eller ej. och mensont är ett gravidtecken.
    vad skulle det annars ha att göra med?
  • Anonym (l)

jag fick missfall och mina test var svaga.

• Anonym

det behöver inte betyda något. fick ett starkt plus vid BIM, testade igen v 8 och då var testet jättesvagt (som en skugga) med morgonurin, tog ett till och lika svagt även då. blev som du väldigt orolig och ringde kvinnokliniken. fick komma in och göra ett VUL som visade levande graviditet med tickande hjärta. fick ingen förklaring varför testet visade så, läkaren sa att hormonhalterna borde vara skyhöga vid denna tidpunkt. hon trodde mer på att det var testen som inte var tillförlitliga (testlagrets). är nu i v 28 :)

• Anonym

FruNaftra: Efter att ha haft grymt ont ringde jag kvinnokliniken och fick prata med min infert.läkare som sa att jag skulle komma in direkt för att göra vul. Sambon och jag åkte upp, helt säkra på att få ett trist besked. MEN, han såg ett litet hjärta ticka Lycka, lycka, lycka!!
    Jag har fortfarande väldigt ont men försöker ändå tänka att just nu är jag gravid och att det här ska gå vägen... gör det inte det så får vi ta itu med det då. Läkaren trodde, precis som för anonym här ovan att testen (testlagret även här) inte är tillförlitliga. Nu tänker jag inte testa mer!

• FruNaftra

Vad skönt TS Phu!!
    Det bästa är att använda CB. Det var det enda testet som man använde när jag gick till Carlanderska. Testlagret är inte alls pålitligt om man ska jämföra...det är skräptest rent ut sagt.

Svar på tråden Mitt gravtest blir svagare, vecka 6+0, varför?