• Anonym

Bröstoperation. Frågor, behöver hjälp

Jag ska göra en bröstoperation i vår men har redan börjat söka runt på olika kliniker, jag har valt att göra det på akademikliniken eller på viktoriakliniken. För det känns tryggast och mest seriöst med tanke på att det är så stora sjukhus. Ni får gärna komma med tips på fler om ni har.

Men frågan är om jag vill göra det på viktoriakliniken eftersom det står såhär om deras material på inläggen:

- Vi använder implantaten Style 410 från Allergan och CPG från Mentor, dessa är anatomiska dvs. droppformade s.k. geléhallon. Vi använder även runda geléhallonimplantat, Inspira från Allergan.
    Båda dessa företags implantat är de enda som är godkända i USA enligt FDA (Food & Drug Administration) och anses tillhöra de bästa på marknaden, vilket återspeglas i det högre inköpspriset på dessa Implantat. Implantaten är texturerade (knottriga) och sammanlag finns det ca 260 olika utföranden där man kan välja vilken bredd, höjd, projektion och volym man önskar.

Knottriga inlägg vet inte jag om jag vill ha? Känner man att det är knottrigt? Det måste ju kännas jätte konstigt och onaturligt?
    Men däremot är dom billigare då priset är 50 000 oavsett storlek, övernattning, mat, återbesök samt smärtlindring (om man behöver något sådant efteråt) ingår.

Pga materialet överväger jag med andra ord att göra min bröstförstoring på akademikliniken eftersom man där kan välja mellan koksalt, geléhallon. (Sen även tre andra som jag inte vet va det är? silimed, mentor och allergan)
    Nackdelen med akademikliniken är priset, inläggen kostar 44 000 och uppåt och då på det sen ska man betala återbesök, övernattning, mat och smärtlindring (om man behöver något sådant efteråt)

Detta är så svårt, hur skulle du gjort? Om du har gjort bröstförstoring ..vart, pris och blev du nöjd?

Hjälp!

• Svar på tråden Bröstoperation. Frågor, behöver hjälp
  • Mr p daddy

med knottrig yta menar dom att den inte e helt slät. alltså inte "knottrig" som en kondom typ
    denna yta minskar risken för kapselbildning etc.. så den e kanske att föredra?!

• Anonym

puffar puffar

• Anonym

Puffar lite igen. Hur hade du gjort? Känner man den knottriga ytan?

• Anonym (tutten)

Jag har inte gelehallon, men skriver ändå. Jag har koksalt, lagt under muskeln och implantaten har lags in i armhålan så jag slapp några ärr. Detta var 5 år sedan och jag är fortfarande supernöjd! Dom är mjuka och fina och folk blir alltid förvånade när jag säger att dom inte är äkta. Jag gjorde inte mina i Sverige så jag kan inte rekommendera någon klinik. Du kommer behöva smärtstillande för det gjorde faktiskt väldigt ont efter, men det var värt det!!!!

• Anonym

Hej TS, jag har gjort om operation pga att jag hade koksalt som sprack - så rekommenderar INTE det. Jag har nu gelehallon och är toppen, känns mycket mer naturliga och ser också så ut. kapselbildning har jag också upplevt, men inte med dessa då - klart du ska ha knottig yta
    Gelehallon spricker INTE, de kan inte gå sönder så det är bra. Mindre risk för behov av återbesök då...
    Lycka till!
    PS jag betalade 44 000

Svar på tråden Bröstoperation. Frågor, behöver hjälp