Mamsis skrev 2009-09-17 07:13:40 följande:
Tja, som så många andra säger, har han inte tidigare visat några alkoholisttendenser är det väl ingen fara. Är personligen sån att jag INTE skulle dricka på vardagarna óch absolut inte varje dag eller ens ett par dagar i rad. Men det är jag det. Känns det som att hans omdöme kraftigt kommer att försämras och att han kanske skulle vara väl närgången mot någon tjej?
Nej så känns det inte alls, för det vet jag att han aldrig skulle vara.
ignatius skrev 2009-09-17 07:21:18 följande:
Om jag reser med jobbet så är det ganska vanligt att jag dricker alkohol på kvällen, iallafall om jag är där med andra. Jag ser ingen konstigt med det under förutsättning att man har en frisk inställning till alkohol eller dricker så mycket att man jobbar sämre nästa dag! Kan det inte vara att du känner dig utanför? Att jobbet på annan ort ska kännas som ett nödvänddigt ont, så har de mage att roa sig? Eller är det alkoholen i sig det gäller?
Det kan nog va så att det är jag som känner mig utanför. Han måste iväg och jobba, även om han är anställd här i närheten. Håller helt med dig om att man bör dricka måttligt och att man bör kunna utföra jobbet som vanligt dagen efter och även ha druckit så pass lite alkohol på kvällen att man kan köra bil vid 6 på morgonen efter (eftersom de måste köra till arbetsplatsen).
linda007 skrev 2009-09-17 00:50:21 följande:
Hm, men då kanske du och din man borde ta ett snack om att du vill leva ett nykteristliv och att han får välja hur han vill ha det.
Nej jag är ingen nykterist. Jag kan gärna dricka något glas vin under helgen eller cider, men jag tycker inte vardagar (jobb) och alkohol hör ihop, vilket inte sambon heller gör i vanliga fall.