Modersmjölksersättning
Hur länge ger man de till bebisen? (Till vilken ålder ungefär?)
Vart köper man det?
Om man ske ge välling när börjar man med det?
Hur länge ger man de till bebisen? (Till vilken ålder ungefär?)
Vart köper man det?
Om man ske ge välling när börjar man med det?
Ersättningen köper du i vilken matbutik som helst. Du ger det så länge man ammar ungefär, alltså till ca 6 månader. Vid 4 månader byter man ersättningssort från 1-2, i detta börjar man samtidigt med smakportioner. Efter någon månad när barnet äter gröt och vanlig mat på dagarna ger man dom vanlig välling på tidig morgon och kväll/natt eller det som passar barnet mest. Alla barn behöver inte/vill inte äta vanlig välling. Fråga BVC om du är osäker.
Välling kan man börja ge barnet när hen är 6 månader. Därav slutar många med ersättning vid den tiden, då man går över till välling istället.
Ersättning på vilket varuhus som helst.
Är det "NAN" som är ersättningen??
Ok tusen tack för svar känner mig helförvirrad just nu ändå är det andra barnet hihi
Köper lite av varje så får vi se vad som blir bra tillslut
Sedan bör man ge ersättning eller amning som huvudföda till ett års ålder även om man börjar med vanlig mat samtidigt.
Ersättning är som bröstmjölk, och välling är som gröt. Har aldrig forstått varför det automatisk byts ut till välling.
ja det står ju klart o tydligt på förpackningarna (iaf NAN) att det bör ges upp till 1års ålder..
däremot kanske man inte ger så mkt längre vid 10-11-12mån, vad vet jag..
välling kan man ge vid nattningen så att de står sig längre vad jag har förstått..
vår son avskyr semper så vi ger nan2 nu..
och gröt älskar han :)
Ersättning har jag gett mina tills de är 11 månader (ammat tills 6 månader respektive 4 månader därefter börjat med ersättning ).. välling har de fått sedan 6 månaders ålder men bara som kvällsmål inte på dagarna, då gäller smakportioner, mat ,frukt och ersättning !!