• DLF

Täppt i näsan framåt kvällen!?

Har den senaste månaden blivit täppt i näsan, men bara framåt kvällen. Och då är det tvärstopp! Inte den minsta lilla aning på dagarna utan det börjar ca klockan 7 och blir värre och värre ju senare det blir! Har aldrig varit med om innan....
    Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Täppt i näsan framåt kvällen!?
  • 1Moonlight1

Om du är gravid så kan det vara svaret annars vet jag inte. Jag har levt på nässpray både med sonen och nu denna grav, nässtäppan kom till en början bara på kvällen, nu behöver jag nässpray dygnerna runt..

• DLF

Oj! Det hade jag ingen aning om, att det kunde bero på grav. Men det är nog uteslutet då jag precis haft min mens

• 1Moonlight1

Okej, då vet jag inte. Men kan gissa lite :). Allergi? Början på förkylning?

• marri04

DLF, Har precis samma problem med nästäppa framåt kvällen. Har du fått någon hjälp?

• laztbil

Jag har samma. Har numera blivit en nässpraysmissbrukare. Avskyr att ha täppt näsa. Är även lite snorig, men det är just svullnaden inuti som täpper till som nässrayet tar bort direkt. Allergi kanske? Har ingen aning, men irriterande är det. Hatar att munandas.

• kixan

Ni med problem, provs rinexin. Är en avsvällande tablett. Funkade toppen på mig senaste graviditeten.

A -03, F -05, V -10
  • laztbil
    kixan skrev 2014-01-16 21:40:14 följande:
    Ni med problem, provs rinexin. Är en avsvällande tablett. Funkade toppen på mig senaste graviditeten.
    A -03, F -05, V -10

Oj, finns det tabletter mot sånt? Är det utan läkarrecept alltså? Jag måste nog göra nåt snart så jag inte förstör näsans inre totalt snart. Har hört att nässpray är lika tärande på näsgångarna som kokain är. Jag kan verkligen tänka mig hur det ser ut där inne. Helt rött och irriterat och liksom sjukliga slemhinnor som är uttunnade. Jag vet ju att det går över inom nån vecka om jag slutar med sprayet. Men det är sååå svårt att låta bli när man är helt täppt och samtidigt hatar att bara kunna andas genom munnen. Känns som om jag kippar efter andan då och får lite panikkänslor.
Svar på tråden Täppt i näsan framåt kvällen!?