• attvaragraviiid

Någon i 20 årsåldern med 6 månaders bebis? :)

Är en ung mamma på 21 :D Har en son på 6 månader!
    Någon som har det ungefär lika gammal och som har barn i samm ålder? Vore skoj att prata :)

• Svar på tråden Någon i 20 årsåldern med 6 månaders bebis? :)
  • Strumpan08

Jag är 23 år och har en 9 månaders dotter... Om det är nära nog.

• attvaragraviiid
    Strumpan08 skrev 2009-09-16 22:06:33 följande:
    Jag är 23 år och har en 9 månaders dotter... Om det är nära nog.
    Hej :D absolut!! Kollade din blogg precis, trevlig :D Vart bor du då?
    9 månaders bebis? Då har du massor av tips till mig :P
  • Strumpan08

Vad bra att du gillade bloggen. Bor i Stockholm. Har gått tillbaka till min utbildning nu, pluggar till sjuksköterska, maken är hemma med bebisen. Det bästa jag gjort, jag är en SÅ mycket bättre mamma när jag får komma hemifrån lite. Och den bästa tiden på dagen är när jag är på väg till dottern och första timmen när hon är glad och vi myser och gosar ikapp.

Kan din dotter vända på sig/krypa än? Äter och sover hon bra och så?

• attvaragraviiid
    Strumpan08 skrev 2009-09-16 22:28:14 följande:
    Vad bra att du gillade bloggen. Bor i Stockholm. Har gått tillbaka till min utbildning nu, pluggar till sjuksköterska, maken är hemma med bebisen. Det bästa jag gjort, jag är en SÅ mycket bättre mamma när jag får komma hemifrån lite. Och den bästa tiden på dagen är när jag är på väg till dottern och första timmen när hon är glad och vi myser och gosar ikapp. Kan din dotter vända på sig/krypa än? Äter och sover hon bra och så?
    Stockholm :) Har varit där 1 gång, bor själv längst ner i skåne, i trelleborg!
    Oh, va skönt. Du vet du vad? Jag ska börja plugga till sjuksköterska nästa höst är det tänkt. Jag ska läsa upp 2 betyg på komvux, sen får jag hoppas att jag kommer in också.
    Jag förstår det, jag är redan trött på att gå hemma. Jag lider av ångest och panikattaker som gör att vardagen inte riktigt vill som jag vill. Svårt när man är i obalans att ta hand om en son på 6 månader. Men, ser på allt positivt så det löser sig. Min sambo jobbar och jag vill egentligen byta så han får vara hemma lite. Men min lön är inte den bästa, så vi tjänar inte på det.
    Min son är 2 månader för tidigt född, så han är lite efter i utvecklingen. Men han vände sig från rygg till mage förra veckan :) Krypa kan han inte än. Han har börjat äta pure på förmiddagarna och gröt på kvällningen. Ersättning därimellan. Blir cirka 6-7 mål om dagen. Han sover bra, men han dock börjat vakna och vara orolig på nätterna. Han gnyr och vill ha nappen. Tand på g kanske? Han dreglar ju och petar sig i munnen konstant :)
    Vad heter din dotter? Hur långt har hon kommit i utveckligen?
Svar på tråden Någon i 20 årsåldern med 6 månaders bebis? :)