• sittingbull

Säkert med snuttefilt i spjälsängen?

Hej, har en fråga, jag undrar vid vilken ålder ni började ge snuttefilt i sängen till era barn. Min son använder sin snuttefilt (en dinglis) dagtid i barnvagnen när han sover, han lägger den alltid över ansiktet, så jag brukar flytta den till sidan så fort han somnat. På natten är det ju svårt att hålla koll och han har därför inte fått ha sin snuttefilt. Dock har han haft den nu 2 kvällar på raken i samband med insomning och då har han somnat jättebra. Troligtvis är jag överbeskyddande, men blir ju lite orolig att han typ ska ha den över ansiktet hela natten och inte få luft... Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Säkert med snuttefilt i spjälsängen?
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Ingen fara, de rör sig så mycket i sömnen att snuttefilten trillar av.

• GullpuckotMe

mina har börjat ha snuttefilt i sängen nu när dom blev 2 månader för jag märkte att de somnade in mycket bättre då. dom har gärna filten över kinden o örat dock inte över hela ansikten än iaf.. är inte orolig på nätterna iaf. filter är ju så tunn o lätt så tror inte dom skulle kunna kvävas i den,,

• Billen

Jag hade snuttisen som min flicka skulle komma att ha redan när jag var gravid, jag hade den bland annat under min kudde och så så den skulle få min lukt, sen fick hon den direkt när hon var född.=) Och hon har haft den sen dess, både natt och dag, den är väldigt liten (köpt på polarn och pyret), inte större än en grytlapp, den är bra för den är ganska löst sydd om man säger så, så får hon den över ansiktet så kan hon andas ändå, men så klart tar jag bort den om jag ser att hon har den där=)

• BejbyBoo

Jag började använda den vid nattning när hon började sova i spjälsängen vilket var vid drygt 3 månader. Hon lade den också över ansiktet, men jag brukade gå in ca 5-10 minuter efter att hon somnat och lägga den mot hennes kind istället.

Älskade dotter, du får mig att vilja vara en bättre människa.
Svar på tråden Säkert med snuttefilt i spjälsängen?