• Adella

Muslimska/Svenska namn?

Hej, någon som har förslag på fina muslimska namn som är internationella och passar lite överallt? Önskar förslag på både pojk och flicknamn.

Är Elias och Adrian muslimska namn?

• Svar på tråden Muslimska/Svenska namn?
  • Peyman

Elias är muslimskt.

Det enda jag kommer på just nu är Sara.

• microsoft

Dubbelnamn kanske?

Sven-Ahmed

Karl-Mehmet

Per-Ali

Fia-Mariam

Svea-Zeinab

Inga-Nadira

• Adella

"microsoft"
    Om du är ute efter skämt för du hitta en annan tråd. "Internationella" namn hittar jag inte bland de namnen som du har nämnt, varken svenska eller muslimska.

• nadjes

Nadin heter min dotter.
    Tycker det är svårare med pojknamn, funderar just nu på två arabiska pojknamn till våran son men kan inte bestämma oss. Vad tycker ni är finast? Lamine eller Ayham? Skulle dom funka i sverige med tror ni?

• Peyman
    nadjes skrev 2009-09-22 11:03:01 följande:
    Nadin heter min dotter. Tycker det är svårare med pojknamn, funderar just nu på två arabiska pojknamn till våran son men kan inte bestämma oss. Vad tycker ni är finast? Lamine eller Ayham? Skulle dom funka i sverige med tror ni?
    Vet inte hur namnen uttalas men om man bara tittar på bokstäverna så fastnar jag mer för Ayham.
  • Advokat Camilla

Många libaneser heter ju George, det är internationellt eller Yasmine för en tjej

• nadjes
    Peyman skrev 2009-09-22 11:09:31 följande:
    Vet inte hur namnen uttalas men om man bara tittar på bokstäverna så fastnar jag mer för Ayham.
    Ayham uttalas så man hör h:et, och Lamine utalas som det skrivs fast utan att man hör e:et så slutet.
Svar på tråden Muslimska/Svenska namn?