Spänd käke - då också ont i tinningarna och öronen ?
Någon där ute som vet med sig att den lätt spänner sina käkar och som i samband med detta också får ont i tinningarna och i öronen ?
Någon där ute som vet med sig att den lätt spänner sina käkar och som i samband med detta också får ont i tinningarna och i öronen ?
Käkproblem kan helt klart påverka dina öron. Jag har i omgångar problem med käkarna - och spänner jag mina käkar ordentligt så kan det börja susa ordentligt i öronen.
Dessutom kan käkproblem i vissa fall vara orsak till tinnitus - vilket jag också har. Min tinnitus har blivit värre i takt med att käkproblemen kommit oftare. Jag har förstås ingen aning om huruvida de problemen har med varandra att göra hos mig - men det kan vara så.
mvh
Jag har inte känt något i tinningarna.
Framför allt spänner jag käkarna i sömnen (ofta när jag är stressad) - och då blir det tandagnissel som bieffekt.
Jag har provat bettskena för att underlätta i sömnen (framför allt för tändernas skull, men även för att inte käkarna ska pressas så mycket ihop. Funkade inte så bra för mig - jag fick så ont av bettskenan att jag inte klarade av att använda den.
Jag har tyvärr inga egentliga tips till dig - men följer tråden med stort intresse.
Mvh