Kan nån Hacka min dator?
Bara genom att veta mitt ip nr?
Bara genom att veta mitt ip nr?
I datavärlden är det säkert möjligt....
Datorer kan alltid hackas. Riktigt duktiga hackers kan hacka sig in typ överallt.
Men varför oroar du dig? Tror inte det är så vanligt att privatpersoners datorer blir hackade precis. Eller har du en hacker i närheten som vill dig illa?
Jag har en sjuk människa efter mig. En gammal kompis som vill mig illa och sitter vid datorn ofta.
Kan man märka på datorn om den har blivit hackad?
Se till att ha en bra brandvägg och ett uppdaterat antivirusprogram så är du så säker som man kan vara på att ingen kan ta sig in i datorn.
Är personen riktigt bra hackare så är det nog inte mycket du kan göra. sepc inte med en vanlig brandvägg och antivirus hjälper mot vad ordet säger virus inte om någon vill ta sig in i datorn o hämta information.
Är du jättenojjig så läs om olika krypteringar så kanske du hittar nåt bra komplext lösen ill datorn.
Läs på lite om hur det går till så vet du mer om hur du kan skydda dig, mot trojaner etc. Om du söker på tex Google så kan du hitta mycket som kan vara bra att veta. Fråga på flashback.info, där vimlar det av datornördar som kan hjälpa dig
Jag har inte haft råd med antivirus program på säkert ett halvår.
Kan jag se på något enkelt sätt ifall nån hackar min dator?
avast är gratis
Virus programmet Antiwir är både gratis och kanonbra.
En lite mindre detalj jag gärna vill lära ut är att -
Man Hackar sej aldrig in i datorn det gör man INTE.
Det rätta ordet för det är Crackers
Och som svar på din fråga Ja man kan bryta sej in via ett IP nummer...
vad hemskt. Hon har vid flera tillfällen försökt komma åt min mail men jag har inte lämnat ut den. Men det räcker alltså med ip nr. Kan man byta IP nr ?
vi har en router
Här har du ett gratis antivirus program som är riktigt bra. Ladda hem det och scanna datorn.
www.avira.com/en/download/
Sedan skall du ladda hem Spyware Search and Destroy som kollar din dator efter trojaner. Det är också gratis och riktigt bra.
www.safer-networking.org/en/download/
Det är inte så stor risk att hon har hackat din dator. Så länge du håller ditt Windows och webbläsasare uppdaterad och du inte startar program som du mottagit via mail eller msn eller på något annat suspekt sätt är du alldes säkert virusfri.