• Matillin

Ni som åker i morgontrafiken på E4/Essingeleden!

Vilken tid är bäst att åka på morgonen för att slippa köer?
    Jag jobbar natt i vanliga fall och då åker jag bara på bilfria tider, men nu måste jag vara på jobbet vid 8.30 imorgon.
    Bor norr om sthlm och jobbar i södra sthlm så jag måste åka E4 förbi essingeleden och sen ut mot väg 73 mot nynäshamn.
    När börjar det tätna ordentligt på E4 essingeleden på morgonen.
    Kan tänka mig att det är värst kring kl 8 eller?
    Men har inte lust att åka vid kl 7 heller, halv 8 räcker det att komma iväg den tiden?
    Någon sthlm-are som har koll?

• Svar på tråden Ni som åker i morgontrafiken på E4/Essingeleden!
  • Matillin

Finns det inga morgonpendlare här, eller ni kanske sitter fast i köerna nu?

• uniMog

vet inte hur det är åt det hållet men skulle gissa på att du behöver passera stockholm före halv åtta för att slippa köerna.

I can Cum Lauder
  • Emil06

Jag bor i Solna å åker till Fruängen varje dag. Åker hemifrån vid 7.40 å är framme precis lagom till 8.00 då jag börjar jobba Är inga problem i trafiken då.
    Vet tyvärr inte hur det ser ut i södertunneln dock....

• Emil06

Glömde: Det kan var liiiite trögt å kanske gå i 40 km just innan Eugeniatunneln med sen e det lugnt

• Matillin
    Pejgan skrev 2009-09-17 09:23:24 följande:
    vet inte hur det är åt det hållet men skulle gissa på att du behöver passera stockholm före halv åtta för att slippa köerna.
    Seegt.
    Jag får väl ta och åka strax efter 7 då, och äta frukost på jobbet i stället
    Jag är ju ändå vaken vid 6 varje morgon i och för sig, så egentligen spelar det ju inte så stor roll.
    Kände bara trist att vara på jobbet 1 h före vi börjar.
  • Arokon

Jag åker tidigt, runt 6.30-7 för att slippa den värsta trafiken. Min uppfattning är att det är absolut som mest trafik mellan 7.30 och 8.30.

• Matillin
    Emil06 skrev 2009-09-17 09:25:39 följande:
    Glömde: Det kan var liiiite trögt å kanske gå i 40 km just innan Eugeniatunneln med sen e det lugnt
    Ja det är ju där det brukar vara stopp sen brukar det oftast flyta på.
    Åkt någon gång på morgonen minns inte när och då startade köerna i häggvik.
    Kan tänka mig du har lite fördel som startar i solna, kommer ut rätt långt fram?
    Jag åker från väsby.
Svar på tråden Ni som åker i morgontrafiken på E4/Essingeleden!