• LAV0LINA

Vilket mått till babysemp 2??

Sambons jobbarkollega gav oss ett paket (öppnat, men halva, ett av foliepaketen oöppnat) babysemp 2. Vi tänkte prova se hur det går med den, deras barn har slutat äta så det var lika bra vi fick det. Men nu ser jag att måttet inte följde med. Hur många ml är det där måttet? Kan man använda nått annat som man har hemma eller måste man gå och köpa en ny förpackning med måttet?

• Svar på tråden Vilket mått till babysemp 2??
  • Pemmel

En vanlig matsked ska gå bra. Är väl det måttet som anges på paketet? En matsked per halv deciliter vätska? Var länge sedan dottern drack det nu, men har för mig att det var något sånt.

• LAV0LINA
    Pemmel skrev 2009-09-17 09:36:00 följande:
    En vanlig matsked ska gå bra. Är väl det måttet som anges på paketet? En matsked per halv deciliter vätska? Var länge sedan dottern drack det nu, men har för mig att det var något sånt.
    Står bara antal mått som man ska blanda i på min förpackning (2 mått pulver till 60 ml vätska)
    Kan det vara en matsked?
  • Pemmel

Hmm, kollade här nu.
    semperbarnmat.se/news/details
    Ser ut som att de ändrat doseringen sedan dottern drack det. Måtten de pratar om borde vara deras egen skopa och den motsvarar ungefär en halv matsked. I så fall är det en matsked per 60ml. Vi mätte hur mycket deras skopa rymde så har de inte ändrat storleken på den så borde det vara så.
    Går även att beställa (gratis) deras skopa där om man inte vill köpa paketet som innehåller den.

• LAV0LINA

Jag tjuvkikade i en förpackning idag och det såg ut att vara ca 2 teskedar (lite drygt om man nu ska ta strukna mått). Så knappt en matsked gissar jag, kan det stämma?

• Sanningens väg

Samma som semper 1!

• Sanningens väg

1 skopa motsvarar 1/2 matsked.

Om du gör 180 ml blir det 3 matskedar.

• LAV0LINA
    Sanningens väg skrev 2009-09-17 18:12:18 följande:
    Samma som semper 1!
    Fast jag ahr aldrig använt semper 1 så det hjälper inte mig
    Sanningens väg skrev 2009-09-17 18:14:32 följande:
    1 skopa motsvarar 1/2 matsked. Om du gör 180 ml blir det 3 matskedar.
    Men då testar jag blanda så då Svärisarna ska vara barnvakt om några veckor, skulle vilja prova och se om hon tar ersättningen innan dess (så man inte sätter dom i "skiten" )
Svar på tråden Vilket mått till babysemp 2??