hur gammal bör bebbisen vara för att äta majskrokar
Är nyfiken ;)
är det 2 månader-4 eller 6 ? vad vet jag ;)
Är nyfiken ;)
är det 2 månader-4 eller 6 ? vad vet jag ;)
Jag kommer nog vänta tills sonen är runt 6 månader.. Tycker han måste få kläm på åtandet lite bättre först..
vi började när Vendel var 4-5 mån med majskrokar och smörgåsrån
vi började vid 3-4 mån. Beror på hur moget ditt barn är för att äta
Hur gammal den BÖR vara är nog svårt att säga. Det är ju olika för olika barn. Vid sex månaders ålder åt min son bara gröt (förutom bröstmjölken då). Vi hade testat med lite annan mat, men det vägrade han. Hade nog inte varit så stor idé att testa majskrokar då.
Man känner nog själv när ens barn är redo för olika typer och sorters mat.
Varför ge majskrokar öht?!
Vi har klarat oss utmärkt utan dessa. Dessutom är majs fullt med stärkelse så det är inte jättebra för tänderna.
Vi började vid 5,5 månad, hon fick testa några gånger. Men efter att ha klökts/satt i halsen vid två tillfällen så gjorde vi ett uppehåll. Nu 3 veckor senare har vi fortfarande inte testat igen. Är ju så otäckt när sånt sker, man blir livrädd. Men min dotter är väldigt känslig för pluppar i maten oxo, allt måste vara helt slätt, annars klöks hon o sätter i halsen. Så hon är nog extremt känslig
Tilda ammade till 6 månader och majskrokar var inte direkt det första hon åt så hon var kanske 8-9 månader när hon smakade på dom...
beror ju på barnet i fråga....kan ju var lätt att sätt i halsen i början...Theo bröjade nog vid 5-6 mån ca....
min dotter har ätit dom från 4 månader, dom smälter bra och har aldrig varit några problem. dom är perfekta att sticka i hennes händer när hon ärg arg och skriker efter mat och av någon anledning lyckas jag ALLTID göra maten för varm när hon är så arg så den måste svalna lite, då är dom underbara att underhålla henne med! eftersom de är så mycket luft så blir dom ju inte mätt heller!
Lite dum fråga kanske, med vad är majskrokar? Typ ostbågar eller? Det ger man väl inte en sådan liten bebis?