• Anonym

Kliar i rumpan. Vad är detta?

Till ett JÄTTEPINSAMT problem, det är så att jag är gravid i vecka 15, har sedan några veckor vart relativt hård i magen men nu verkar det ha löst sig, men det jag fick i och med det är inte borta, det kliar runt analöppningen och mot snippan så att säga, kliar kliar kliar.. Som myggbett kliar det, men jag kan inte se något konstigt varken när jag kollat med spegel eller gör nr två, var är detta egentligen? jobbigt är det.. Tänker då inte gå till doktorn för detta.

• Svar på tråden Kliar i rumpan. Vad är detta?
  • Lerkorg

Vad är det för pinsamt med ett sådant problem?
    Självfallet skall du vända dig till sjukvården!
    Du kan ha fått ett utbrott av herpes, alternativt kan det vara svamp eller så är det en irritation beroende på hemorrojder. Eller så är det något helt annat. Ring rådgivningen.

• Hanna36

Säger som föregående, det kan vara tex svamp eller hemorojder.

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Anonym

Jag skulle chansa på antingen springmask eller svamp.
    Om det är springmask så finns så vita maskar i bajset men jag har inte alltid sett dem utan fått en överraskning när jag kliat - vita små, små maskar på fingret :(
    Annars har jag själv inte haft svamp i rumpan men har vänner som haft det och som sagt att det kliar något överjävligt.
    Jag hade något svampliknande i ljumskarna för några veckor sedan, kunde inte sova för att det kliade så oerhört mycket och jag höll på att bli galen... Det var alldeles rött och började till och med blöda för att jag kliade så mycket.
    Köpte nån salva på Apoteket men minns inte vad den hette, den var mot eksem och klåda i alla fall och var en av de billigare varianterna.
    Jag smörjde ett par gånger och sedan var det borta! Finns en massa såna på Apoteket så jag skulle testa där först om jag var du.
    Det hjälpte också för mig att lufta det jag hade i ljumskarna mycket, jag upplevde att det liksom "vätskade sig" fast det inte fanns sår eller liknande så jag blåste med hörfönen på för att få det helt torrt.

• Anonym (samma här)

Du har antagligen fått lite ytliga hemorrojder av att vara hård i magen. Jag har fått samma sak (är i vecka 14). Det kliar som SATAN...

Testa att köpa Xyloproct eller någon annan variant mot hemmorojder på Apoteket. För mig blev det genast bättre men man måste använda dem ett apr dagar för att effekten ska bestå.

• Anonym

Jag har haft hemoröjder typ hela graviditeten och även många gånger innan, jag har aldrig upplevt att det kliar...

• Anonym (samma här)

Kolla på det här!
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

Där står om klåda vid analöppningen. Det kan bero på många saker tydligen men vanligast är hemorrojder.

nu kan jag inte googla mer sånt här på jobbet. Min historik kommer ju se skitpinsam ut

• mollo

Anonym (samma här) skrev 2009-09-17 13:50:58 följande:

Kolla på det här! www.internetmedicin.se/dyn_main.aspär står om klåda vid analöppningen. Det kan bero på många saker tydligen men vanligast är hemorrojder.nu kan jag inte googla mer sånt här på jobbet. Min historik kommer ju se skitpinsam ut
    haha!
Svar på tråden Kliar i rumpan. Vad är detta?