• Pusselbiten86

Hur stor lägenhet har ni? Kvm/rum / Hur många bor ni där?

Ja jag skulle vilja veta hur många ni är som bor i eran lägenhet..
    Barn, vuxna?

Marklägenhet?
    Hur många kvm? Rum?

Klarar man sig på en 3:a på 3 barn + 2 vuxna?
    Hur fördelar man det då?..

Tacksam för svar!! Så vi kan tänka vidare!!

Noah 0605, Thias 0707, Syskon 091219 *LYCKLIG*
  • Svar på tråden Hur stor lägenhet har ni? Kvm/rum / Hur många bor ni där?
  • 071001

Vi bor 2 vuxna och ett barn, 2,7 år i en trea på 98 kvm. Hon har således ett eget rum.

• AstraTrillian

3 personer varav ett barn på snart 5 år. 3 rok74 kvm. Bodde tills för 1 år sedan på 45 kvm, 2 rok.

En 3a med 2 barn går väl jättebra, i Stockholms innerstad där vi bor är det vanligt (även mindre än så). Barnen delar såklart rum

• Hannah76

Vi är 2 vuxna och 2 barn (9 år och 3 år), en fyra på 130 kvm. Bodde innan vi flyttade hit i en trea på 56 kvm.

• Pusselbiten86

Barnen är 2 & 3. Och sen en bebis som kommer i Dec...

Det är Pojkar de som är 2 och 3 år.

• AstraTrillian
    Pusselbiten86 skrev 2009-09-17 11:14:19 följande:
    Barnen är 2 & 3. Och sen en bebis som kommer i Dec... Det är Pojkar de som är 2 och 3 år.
    Det är väl perfekt, då kan barnen dela rum och bebisen bo i ert rum första året Hur stor är lägenheten?
  • Pusselbiten86

Ja vi hade tänkt oss minst 80 kvm..

Vi har bott i en 3:a innan med 1 barn + när den som är 2 nu va bebis... Men vi flyttade till hyres hus. Men nu vill vi tillbaka till lgh.

Vi bor just nu i 4a på 125 kvm. Men mkt " extra " utryme som stor hall, och lite sådant.

Frågan är om man verkligen klarar oss på en 3:a.
    Vill ju inte ha för dyr hyra, helst ska det vara marklägenhet ju. Men vill hellre ha pengar över att göra saker än en lgh med dyr hyra

• 5busar

Jag bor med mina 5 barn i 4 rum på 102 kvm.
    Tjej 19 år ensam, kille 18 år ensam, tjej 13 år avbalkad del av rum, kille 5 år och tjej 4 år delar rum.
    Själv bor jag i vardagsrummet som jag delat av.
    Om jag haft som du hade pojkarna fått ena rummet, minstingen inne hos mig under första åren sedan alla tre i samma rum om jag inte velat ha bäddsoffa. Leksaker har mina barn i vardagsrum och sitt rum. I köket har vi pyssel- och läxhörna.

• konkelbär

1 vuxen+1 barn. Jag och dottern,

68 kvadrat, 3 RoK. Centralt i Norrköping, 1,5 våning upp. 5400kr/mån.

Svar på tråden Hur stor lägenhet har ni? Kvm/rum / Hur många bor ni där?