• myrstacken

Hur kommer det sig att mammor köper VITA kläder till sina barn?

Hur kommer det sig att mammor köper VITA kläder till sina barn?

Minns en vit jättesöt body med spetskrage som jag köpte från Polarn & Pyret. Den kunde min flicka ha en gång. Sedan var det köttfärssås på den.

Tycker det är totalt bortkastat! Det kommer ju fläckar varje dag och på vita blusar till ex. är det i princip omöjligt att tvätta bort.

Hur resonerar ni? Låter ni era småttingar fasta den dagen som dem har vita kläder? ;)

• Svar på tråden Hur kommer det sig att mammor köper VITA kläder till sina barn?
  • mollo

man kan hälla klorina i tvättmaskinen om det inte är något tryck på kläderna. då blir trycker förstört. sen finns ju alltid galltvål. och de tar bort 99% av alla fläckar

men jag håller med dig. det är inte ofta vi köper vita kläder.

• never die

Köper faktiskt mycket vita kläder....men sedan använder vi klorin ganska mycket med. Men det är ju ingen skillnad på vitt eller andra ljusa färger...Det är lika fult med fläckar på de kläderna...eller använder du bara mörka färger? Skulle bli tråkigt tycker jag (sedan köper jag tex tag 3 betala 2 med vita t-shirts på tex lindex...det är ju SÅ fint med vitt till coola nova star jeans på mina tjejer!! och när det är så billigt gör det inget om det eär fläckar på)

• eec82

jag har en del vita plagg men min son matas fortfarande så fläckar blir de inte så ofta. De gånger de blir de har de hitills gått bort i tvätten.

• milla   1982

jag köper ofta just helvita kläder för att de kan man bleka, till skillnad från t.ex. ljusblått odyl.

• Blåklocka

Jag tycker att det är supersmidigt med vita kläder. Blir det fläckar så är det bara att lägga kläderna i lite klorin eller ta bort med Remol. Och kläderna ser ut som nya! Det är mycket värre med ljust färgade kläder eller kläder med tryck, där har man liksom inget vapen att ta till när det blir svåra fläckar. Så jag tycker att vita kläder är kanon

• NorasMamma

Ehm...Aldrig hört talas om en smart uppfinning som kallas HAKLAPP?

• myrstacken

Jo men det kladdas och kommer mat ändå.

NorasMamma skrev 2009-09-17 11:57:29 följande:
    Ehm...Aldrig hört talas om en smart uppfinning som kallas HAKLAPP?
  • Gusman

Försöker undvika kläder i ljusa kulörer, men det är ganska svårt.

mollo skrev 2009-09-17 11:47:59 följande:
    [citat]
    man kan hälla klorina i tvättmaskinen om det inte är något tryck på kläderna. då blir trycker förstört. sen finns ju alltid galltvål. och de tar bort 99% av alla fläckar men jag håller med dig. det är inte ofta vi köper vita kläder.
    [/citat

Vart hittar man galltvål, har aldrig hört talas om det? Hur ser den ut?
  • eec82

galltvål finns bla i babybytiker, barnens hus, babyland osv.

• NorasMamma
    myrstacken skrev 2009-09-17 11:57:49 följande:
    Jo men det kladdas och kommer mat ändå.
    Hehe klart att de gör jag bara skojjar. Jag köper alltid sånt där medel som säljs på marknader varje år. Köper med mig ett par flaskor. skulle de komma (trots haklapp ) någon fläck tar jag bara på lite sånt medel och sen e fläcken borta.
Svar på tråden Hur kommer det sig att mammor köper VITA kläder till sina barn?