• jessica1979

Fodrade gummistövlar från Skopunkten

Tänkte köpa fodrade gummistövlar till min kille att ha på dagis nu i höst/vinter. Någon som har testat Skopunktens och vet om de är bra el. har tips på några andra till bra pris?

• Svar på tråden Fodrade gummistövlar från Skopunkten
  • miababia

menar du de som kallas allvädersstövlar? vet att de finns i svart iallafall. förra året kostade de 199kr. köpte ett par till sonen och ett par till mig. jag är jättenöjd och ska köpa även i år. jag frös inte om fötterna alls men var inte heller för varm/svettig. sonen (då knappt 2 år) kunde själv ta på/av dem.

• Kina79

Jag har haft Skopunktens till mina tjejer i flera år-De är jättebra och jättebilliga!!! Håller tom till att ärvas av lillasyster.

• miababia

förlåt, kom precis på att de stövlarna var från skokanonen.

miababia skrev 2009-09-17 12:20:44 följande:
    menar du de som kallas allvädersstövlar? vet att de finns i svart iallafall. förra året kostade de 199kr. köpte ett par till sonen och ett par till mig. jag är jättenöjd och ska köpa även i år. jag frös inte om fötterna alls men var inte heller för varm/svettig. sonen (då knappt 2 år) kunde själv ta på/av dem.
  • jessica1979
    miababia skrev 2009-09-17 12:20:44 följande:
    Nej, varmfodrad gummistövel heter de. 129 kr. Hittar inga allvädersstövlar på hemsidan men annars låter ju de som ett alternativ, de är vattentäta eller?
  • jessica1979
    miababia skrev 2009-09-17 12:23:51 följande:
    förlåt, kom precis på att de stövlarna var från skokanonen.
    Ok
  • jessica1979
    Kina79 skrev 2009-09-17 12:20:59 följande:
    Jag har haft Skopunktens till mina tjejer i flera år-De är jättebra och jättebilliga!!! Håller tom till att ärvas av lillasyster.
    Det låter ju bra
  • Felice

De fodrade gummistövlarna för 129:- är lagom nu till hösten då det är runt 10 grader. I minusgrader så blir gummit kallt. Vill du ha lite varmare som klarar någon minusgrad men ändå helt vattentät så ska du satsa på allvädersstöveln. (199

• jessica1979
    önskar07 skrev 2009-09-17 18:24:47 följande:
    De fodrade gummistövlarna för 129:- är lagom nu till hösten då det är runt 10 grader. I minusgrader så blir gummit kallt. Vill du ha lite varmare som klarar någon minusgrad men ändå helt vattentät så ska du satsa på allvädersstöveln. (199
    Ok, men var hittar jag allväderstöveln? Kollade förut på hemsidan men hittade ingen :(
  • jessica1979
    önskar07 skrev 2009-09-17 18:50:12 följande:
    Det var visst väldigt dåligt med storlekar kvar såg jag.
    Är det den rosa? Har ni testat den? Vet du om den finns i fler färger i butik isf?
  • Felice

Rosa och svart finns de i.
    Nej jag har inte testat den då jag inte har några egna barn.... än... {#lang_emotions_smile}

• jessica1979
    önskar07 skrev 2009-09-17 19:05:54 följande:
    Rosa och svart finns de i. Nej jag har inte testat den då jag inte har några egna barn.... än...
    Men snart så Du kan mycket trots att du bara är mummy-to-be
  • johandra

Men till vintern så är det ju bättre du satsar på en vattentät vinterkänga,med goretex eller liknande material.

Gummistövlarna är vi oxå nöjda med iaf Tjejerna älskar sina stövlar

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 28/3-10
  • jessica1979
    johandra skrev 2009-09-18 21:59:19 följande:
    Men till vintern så är det ju bättre du satsar på en vattentät vinterkänga,med goretex eller liknande material. Gummistövlarna är vi oxå nöjda med iaf Tjejerna älskar sina stövlar
    Menar du oxå allvädersstöveln nu? Tack för hjälpen!
  • johandra
    jessica1979 skrev 2009-09-19 04:21:47 följande:
    Menar du oxå allvädersstöveln nu? Tack för hjälpen!
    Nej,inga allväders stövlar utan ett par riktiga vinterkängor. typ viking eller nåt annat bra märke. Kostar en slant men är såååå bra!
    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 28/3-10
  • Dr Mupp

Vi har testat skopunktens fodrade gummistövlar, de sprack i gummit precis som deras vanliga gummistövlar gör.

Jag köpter Tretorn optimist vinter istället de kostar 199 kr på stadium och håller mycket bättre. Mina har fodrade gummistövlar på hösten och tidig vår. På vintern har de vattentäta vinterskor tex viking.

• Anne69

Vi har kört deras fodrade gummistövlar i fjol och i år. Har funkat jättebra nu i mellanperioden, innan man börjar med vinterskor. Vi har inte så jättehögt slitage men de kan lugnt gå vidare till nästa barn. De kostar 129 kr och årets var mörkgröna med pirayor - det var de enda jag såg förra veckan.

Svar på tråden Fodrade gummistövlar från Skopunkten