• Honeyrose

Ont i tandköttet =(

Aj.... har såå ont i tandköttet runt min ena visdomstand.... antar att den kanske håller på att kika fram lite mer.... trodde först d va tanden, men märkte sen att det verkar vara runt om och inte själv tanden som gör ont, känns ner i käken nästan o kanske aningen svullen.... nån som vet vad jag kan göra.... vill inte ta tabletter eller så.... testade att ringa o fråga tandvården men dem har visst stängt idag.... har inte så stor lust att gå dit heller, men tänkte fråga om råd lite. en vän föreslog munskölj för att få flor i munnen. vad kan jag göra mer?

• Svar på tråden Ont i tandköttet =(
  • TullaBulla

Det får jag också då och då, när jag varit i kontakt med min tandläkare som sagt att jag ska borsta på det onda. Det kan ha fastnat något mellan tand och tandkött, det gör jätteont men det går oftast över efter det.

En annan gång borstade jag om och om igen men det gjorde bara ont ändå. Då visade det sig att jag hade tandköttsinflammation och blev rekommenderad att köpa en munskölj på Apoteket mot just inflammationer. Minns inte namnet, men flaskan var brun och den hade en stor vit kork. Den var super!

Hoppas att det onda släpper snart :0)

• Mrs Moneybags

Köp Corsodyl eller Hexident som är bakteriedödande på Apoteket.

Skölj enligt anvisningarna i några dagar, så kommer det sluta göra ont.

Men gå till tandläkaren också. Du kanske måste dra ut visdomstanden?

• Honeyrose

ok tack så mycket för svaren! ska testa =)

• Menhir
    Mrs Moneybags skrev 2009-09-17 14:01:53 följande:
    Köp Corsodyl eller Hexident som är bakteriedödande på Apoteket. Skölj enligt anvisningarna i några dagar, så kommer det sluta göra ont.Men gå till tandläkaren också. Du kanske måste dra ut visdomstanden?
    Skriver under på det!
    menhir, leg tandläkare
Svar på tråden Ont i tandköttet =(