• mystify1980

Hjälp mig hitta jeans som passar

Födde min andra dotter för 8 veckor sedan och märker att jag kan inte ha mina gamla jeans eftersom de går inte att knäppa pga magen. Jag är 181cm lång har svårt att hitta jeans med långa ben (har smala ben) men nu lägger man på ytterligare ett problem att hitta byxor som går att knäppa också. Använder fortfarande mina graviditetsbyxor och även legging/tights men vill även ha jeans. Tips någon?

• Svar på tråden Hjälp mig hitta jeans som passar
  • Anna Paulita

Jag tänker att du skulle behöva jeans med mycket strech, så att du får plats magen i dem samtidigt som att de sitter bra över benen. Jag vet att Lindex tidigare har haft jeans med 3% strech, det skulle kanske passa dig? De har ju även jeans som är extra långa.

Kolla där.

• mystify1980

Jag har två par jeans från Lindex i strl 46 extra långa med 3% stretch men de är låga i midjan så magen hänger över lite (inte snyggt). Var på Lindex i förra veckan och provade men deras exta långa jeans verkar bara gå upp i srtl 46 {#lang_emotions_frown}

• Anna Paulita

Korkad fråga kanske, men behöver du verkligen större än 46? Jag kollade in dina bilder och inte sjutton ser du större ut än så. Men visst, jag förstår problemet när magen hänger över. Inte kul alls.

Mitt tips är dock att leta efter byxor med en hel del strech, typ 3% och i tunnare tyg. Tunnare tyg töjer sig med.

Har du kollat de större storlekerna på HM, Lindex och Kapp Ahl? Eller blir de då för korta?

• meic
    mystify1980 skrev 2009-09-17 12:44:31 följande:
    Födde min andra dotter för 8 veckor sedan och märker att jag kan inte ha mina gamla jeans eftersom de går inte att knäppa pga magen. Jag är 181cm lång har svårt att hitta jeans med långa ben (har smala ben) men nu lägger man på ytterligare ett problem att hitta byxor som går att knäppa också. Använder fortfarande mina graviditetsbyxor och även legging/tights men vill även ha jeans. Tips någon?
    denimbirds har väldigt långa ben, 34orna är som 36or i längd. De har väldigt många modeller i stretch också, och en del med något högre midja.
  • mystify1980
    Anna Paulita skrev 2009-09-17 13:53:55 följande:
    Korkad fråga kanske, men behöver du verkligen större än 46? Jag kollade in dina bilder och inte sjutton ser du större ut än så. Men visst, jag förstår problemet när magen hänger över. Inte kul alls.Mitt tips är dock att leta efter byxor med en hel del strech, typ 3% och i tunnare tyg. Tunnare tyg töjer sig med.Har du kollat de större storlekerna på HM, Lindex och Kapp Ahl? Eller blir de då för korta?
    Nej jag behöver nog inte större än strl 46 för de sitter perfekt på ben och går att knäppa någorlunda men då hänger magen över. Japp har kollat HM, Lindex och Kapp Ahl och då passar de runt midjan men de är för korta.
    meic skrev 2009-09-17 13:55:12 följande:
    denimbirds har väldigt långa ben, 34orna är som 36or i längd. De har väldigt många modeller i stretch också, och en del med något högre midja.
    Vart kan man köpa märket denimbirds?
  • meic
    mystify1980 skrev 2009-09-17 14:21:59 följande:
    Vart kan man köpa märket denimbirds?
    vilken stad bor du i?
    Missade att du hade stl 46, denimbirs finns väl upp till stl 33 har jag för mig.

Men Wrangler är jättebra också och finns upp till stl 36!
  • mystify1980
    meic skrev 2009-09-17 14:29:05 följande:
    vilken stad bor du i?Missade att du hade stl 46, denimbirs finns väl upp till stl 33 har jag för mig.Men Wrangler är jättebra också och finns upp till stl 36!
    Jag bor i Stockholm. Ska kolla upp Wrangler. Tack!
  • Samsmamma

gå till jc och be om hjälp, de är oftast jätteduktiga.

• Trollmamma till 4

Hej jag tänkte låna tråden lite om det går bra?:)

Jag är 167 cm men har breda höfter å grova lår samt putrumpa men smal midja och jag hittar inga jeans som sitter bra..

Strechjeans åker ner å rumpan ser ut som att det håller på att åka i backen.. Nå tips på jeans??

Jag funderar på baggyjeans var kan man hitta dem?

• mystify1980
    Samsmamma skrev 2009-09-17 14:32:26 följande:
    gå till jc och be om hjälp, de är oftast jätteduktiga.
    Har varit där och de hade inget på dam sidan och på herr sidan hittade jag jeans som var bra i midjan men var för stora runt låren och det såg konstigt ut.
  • meic
    Trollmamma till 4 skrev 2009-09-17 14:34:33 följande:
    Hej jag tänkte låna tråden lite om det går bra?:) Jag är 167 cm men har breda höfter å grova lår samt putrumpa men smal midja och jag hittar inga jeans som sitter bra.. Strechjeans åker ner å rumpan ser ut som att det håller på att åka i backen.. Nå tips på jeans?? Jag funderar på baggyjeans var kan man hitta dem?
    Lee brukar vara bra till den kroppsformen, testa de modellerna som har något högre midja! Och med den kroppsformen är det jättesnyggt att ha en liten bootcut till så "balanserar" man upp rumpan lite.

Ett annat tips är märket East West (sisters) som har jättebra jeans med MYCKET stretch och normalhöga midjor. De sitter kanon om man har turen att ha kvinnliga former
  • Samsmamma
    mystify1980 skrev 2009-09-17 14:35:36 följande:
    Har varit där och de hade inget på dam sidan och på herr sidan hittade jag jeans som var bra i midjan men var för stora runt låren och det såg konstigt ut.
    bad du om hjälp? För ibland är de jeans man minst av allt trodde skulle vara bra, faktiskt jättebra.
  • mystify1980
    Samsmamma skrev 2009-09-17 15:20:56 följande:
    bad du om hjälp? För ibland är de jeans man minst av allt trodde skulle vara bra, faktiskt jättebra.
    Japp jag bad om hjälp och jag provade Levis jeans från herr avdelningen och de som var stora runt låren var bra runt midjan så jag provade en mindre storlek och var de rätt bra runt låren men satt för tajt runt midjan. Tjejen som hjälpte mig hade sedan inga andra idéer om andra jeans som skulle passa.
  • Trollmamma till 4
    meic skrev 2009-09-17 14:40:24 följande:
    Lee brukar vara bra till den kroppsformen, testa de modellerna som har något högre midja! Och med den kroppsformen är det jättesnyggt att ha en liten bootcut till så "balanserar" man upp rumpan lite. Ett annat tips är märket East West (sisters) som har jättebra jeans med MYCKET stretch och normalhöga midjor. De sitter kanon om man har turen att ha kvinnliga former
    Lee har jag ägt å rumpan ser mycket större ut än vad den är.. Ända gången jag får en fin rumpa är i lite tajatre mjukisbyxor..
    Jag ska vara glad för mina former men den förstör väldigt mycket i klädväg

Tack för tipset
  • Sthlm Cicci

Ni verkar kunna en hel del om jeans... Om man är ca 170 cm, tror att jag kanske har storler 44-48. Ingen aning egentligen. Väldigt bred om höfter, mage och lår. Vars kan man hitta jeans för en inte allt för dyr summa?

Svar på tråden Hjälp mig hitta jeans som passar