• Anieja

Äl har passerat men jag har ont i äggstocken?!

Hej hej.. Jag hade ÄL för 5 dagar sedan enligt både sekret och äl test. Hade då fruktansvärt ont i vänster äggstock. Smärtan gick över och allt var bara frid och fröjd. Men nu har jag ont i samma äggstock igen! Inget äl-sekret och inget utslag på äl-stickan. Det sticker och ömmar i resten av livmodern också till och från och det är jag van med, men jag brukar inte ha ont i äggstocken mellan äl och BIM.

Kan jag ha en ägglossning till fast jag inte får äl-sekret eller utslag på äl-test eller är det något fel på min äggstock? Någon som känner igen sig eller har vart med om något liknande? brukar inte ha så himla ont som jag hade kring äl och heller aldrig på den sidan. Ägglossar jag bara från en sida tro? Kan det vara stopp i äggledaren och hur kollar jag det iså fall? *supernojjig*

• Svar på tråden Äl har passerat men jag har ont i äggstocken?!
  • Thotis90

Jag är i samma sits som idag. Jag har haft ont i äggstockarna efter ägglossning. Det har pågått sen vi började försöka (vi är inne på sjunde försöket). Jag har ingen aning om varför det blir så. Sist jag var hos bm så var allt som det skulle, så jag har ingen aning om varför det blir så.

• mithrandil

Sådär har jag också det just nu. Precis så som du beskrev.
    Men jag har ingen aning om vad det är för något.

• Thotis90

Jag tycker att du ska gå till en barnmorska. Jag har tidigare haft bakterier i underlivet och jag vet inte om det kan ha något samband med "smärtan" i äggstockarna. Bakterierna går att bekämpa med penicillin.

• Anieja

Om man har bakterier i underlivet; luktar det annorlunda då? Sedan 1½ månad tillbaka har lukten förändrats och det luktar mera (ursäkta äcklet) men inte illa. När jag hade fött dottern fick jag inflammation i livmodern och det luktade härsket och riktigt äckligt, men så luktar det inte nu. Mera som.. sperma och sekret, typ, fast jag inte har haft sex på några dagar.

• Thotis90

Jag minns inte hur det var när jag hade bakterier i underlivet. Jag minns bara att jag hade ökade flytningar, men jag minns inte hur det luktade.

• sep08

När jag va gravid hade jag fruktansvärt ont i vänster äggstock.. vilket jag aldrig haft förut.. och det va innan jag plusade, men sen ska jag inte säga om det va pga graviditeten eller inte..:)

Hoppas du får svar på varför du har ont!

• mmm mamma
    Anieja skrev 2009-09-17 12:53:47 följande:
    Hej hej.. Jag hade ÄL för 5 dagar sedan enligt både sekret och äl test. Hade då fruktansvärt ont i vänster äggstock. Smärtan gick över och allt var bara frid och fröjd. Men nu har jag ont i samma äggstock igen! Inget äl-sekret och inget utslag på äl-stickan. Det sticker och ömmar i resten av livmodern också till och från och det är jag van med, men jag brukar inte ha ont i äggstocken mellan äl och BIM. Kan jag ha en ägglossning till fast jag inte får äl-sekret eller utslag på äl-test eller är det något fel på min äggstock? Någon som känner igen sig eller har vart med om något liknande? brukar inte ha så himla ont som jag hade kring äl och heller aldrig på den sidan. Ägglossar jag bara från en sida tro? Kan det vara stopp i äggledaren och hur kollar jag det iså fall? *supernojjig*
    Anieja skrev 2009-09-17 12:53:47 följande:
    Hej hej.. Jag hade ÄL för 5 dagar sedan enligt både sekret och äl test. Hade då fruktansvärt ont i vänster äggstock. Smärtan gick över och allt var bara frid och fröjd. Men nu har jag ont i samma äggstock igen! Inget äl-sekret och inget utslag på äl-stickan. Det sticker och ömmar i resten av livmodern också till och från och det är jag van med, men jag brukar inte ha ont i äggstocken mellan äl och BIM. Kan jag ha en ägglossning till fast jag inte får äl-sekret eller utslag på äl-test eller är det något fel på min äggstock? Någon som känner igen sig eller har vart med om något liknande? brukar inte ha så himla ont som jag hade kring äl och heller aldrig på den sidan. Ägglossar jag bara från en sida tro? Kan det vara stopp i äggledaren och hur kollar jag det iså fall? *supernojjig*
    Hej!
    Vill inte ge dig fler funderingar men ...När jag var gravid... längesedan nu, eller rättare sagt gick o väntade på om mensen skulle komma eller ej, hade jag sån smärta som du pratar om. Då visste jag inte om att man kunde känna "menssmärta" trots att man precis blivit gravid. Jag hade även en liten blödning, vilket jag då trodde va mensen (har haft varierande mens). Tänkte -"Ok, inte den här gången heller" Men det visade sig 3 veckor senare att jag vart gravid. Ta ett test om ett tag...
  • Mizz

mmm mamma skrev 2009-09-17 19:46:24 följande:

Hej!Vill inte ge dig fler funderingar men ...När jag var gravid... längesedan nu, eller rättare sagt gick o väntade på om mensen skulle komma eller ej, hade jag sån smärta som du pratar om. Då visste jag inte om att man kunde känna "menssmärta" trots att man precis blivit gravid. Jag hade även en liten blödning, vilket jag då trodde va mensen (har haft varierande mens). Tänkte -"Ok, inte den här gången heller" Men det visade sig 3 veckor senare att jag vart gravid. Ta ett test om ett tag...
    Var du låghormonare alltså? Jag har haft samma ont i höger sida vid äggstocken som kom tillbaka någon dag efter ÄL och håller på fortfarande trots att jag har haft mens i 4 dar. Hade kraftig mensvärk första dan, sedan var det som bortblåst. Bara ont på höger sida.
  • MacB

Jag har alltid ont i äggstockarna vid äl. När jag blev gravid så hade jag jätteont i äggstocken i ca en vecka efter äl innan det avtog. Antar att det var under tiden som ägget vandrade i äggledaren. Efter en vecka började istället brösten ömma.

• lia27

Ägglossade för 5dar sen och känner precis som TS
    Äl testade och då kom det fram ett andra sträck ....man kan väl ej testa så tidigt l????Vet att jag ägglossat i sön då jag var på vul i mån och vi kunde konstantera att jag ägglossat...idag fick jag vattniga men vita flytningar....dock ganska lite

• aaaaa11

så som en beskrev jag hade äl. 5 dagar hade jag ont i sidan.. kanske det vandrade..? nu börjar det ömma i brösten.. Herregud, vad det så det kändes.
    Mina ömmar ut mot armhålan fast inte riktigt så långt ut, men alltså inte precis på köteln eller bröstvårtan..

• Anieja

mmm mamma skrev 2009-09-17 19:46:24 följande:

Hej!Vill inte ge dig fler funderingar men ...När jag var gravid... längesedan nu, eller rättare sagt gick o väntade på om mensen skulle komma eller ej, hade jag sån smärta som du pratar om. Då visste jag inte om att man kunde känna "menssmärta" trots att man precis blivit gravid. Jag hade även en liten blödning, vilket jag då trodde va mensen (har haft varierande mens). Tänkte -"Ok, inte den här gången heller" Men det visade sig 3 veckor senare att jag vart gravid. Ta ett test om ett tag...
    Jo då menssmärtan känner jag till från förra grav Men absolut inte denna smärta i äggstocken.

Men det verkar ju inte vara så ovanligt, jag är ju inte ensam om det, ser jag ju
  • Trollmamma till 4

Kan vara gulkroppen som blir efter ägglossning som du känner av TS..

• SuzR

har haft samma verk i flera dar, typ en vecka tror jag. ont på högra sidan, mitten, vänster sida....ÄR SÅ trött på det!! kan inte mensen bara komma nu så man slipper fundera på vad det kan vara!?!

• Anieja

Ja man kan ju alltid hoppas på att det är det befruktade äggets vandring som gör ont
    Idag är det nästan borta, kommer bara lite då och då..
    men man ska väl som vanligt inte hoppas på för mycket, kroppen har ju så många olika små lustigheter för sig för att få en att hoppas

Svar på tråden Äl har passerat men jag har ont i äggstocken?!