• ericas mamma

Emla vid hål i öronen?

Är det nån som har testat emla på örsnibben innan ni har tagit hål på er själva eller era barn?
    funderar på att låta dottern ta hål i öronen snart och funderar på om man skulle testa emla, så det inte gör allt för ont.

Erica 060202 Loke 080626 www.ericasmamma.blogg.se
  • Svar på tråden Emla vid hål i öronen?
  • Stårschan

Varför inte vänta tills dottern själv börjar tjata på hål i öronen?

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • ThiCha

kan man köpa embla på apoteket? smärtan kommer hålla i sej dagarna efteråt ändå. Sen måste man vara så noga med att sköta det på ett barn, lite svårt att ha barnet stilla tills de läkt o lätt att fassna. men i andra länder finns de ju vissa som tar hål på små bebisar.

• Stårschan

Åhå... Tja, jag är tyvärr hård som sten när det kommer till hål i öronen, eftersom jag tycker att det ser så illa ut på småflickor. Vill man vara fin får man lida pin, helt enkelt. Min äldsta dotter fick ta hål när hon fyllde åtta efter att ha tjatat rätt länge. Jag tycker fortfarande att hon är för liten, men eftersom det bara var jag i hela familjen som tyckte det så gav jag efter för grupptrycket... Och det gick bra. Hon var inställd på att det skulle göra ont, och vågade inte gnälla ett dugg, när hon nu äntligen hade fått lov av sin stränga mamma att ta hål.

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • ericas mamma
    ThiCha skrev 2009-09-17 13:31:33 följande:
    kan man köpa embla på apoteket? smärtan kommer hålla i sej dagarna efteråt ändå. Sen måste man vara så noga med att sköta det på ett barn, lite svårt att ha barnet stilla tills de läkt o lätt att fassna. men i andra länder finns de ju vissa som tar hål på små bebisar.
    aa emla kan man köpa på apoteket.
  • LillaJag76

Dottern hade emla på öronsnibben när hon tog hål...
    Enligt henne gjorde det inte alls ont.
    Så jag tycker det är helt ok...

Vet av egen erfarenhet att emla bedövar bra....

• La Lola
    Stårschan skrev 2009-09-17 13:27:16 följande:
    Varför inte vänta tills dottern själv börjar tjata på hål i öronen?
    Alma är 9 år o har tjatat om hål i ett par år nu...men hon får ju inte allt hon "pekar" på...
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • ericas mamma

okej, tack då vet jag

LillaJag76 skrev 2009-09-17 16:28:33 följande:
    Dottern hade emla på öronsnibben när hon tog hål... Enligt henne gjorde det inte alls ont. Så jag tycker det är helt ok... Vet av egen erfarenhet att emla bedövar bra....
  • ThiCha

att längta efter något man verkligen vill eller vill ha är bara bra för barn..

Svar på tråden Emla vid hål i öronen?