Har nyfödda bebisar alltså sådär "avlångt" huvud?
Återigen, kollar på förlossningskliniken och bebisarna som kommer ut har så långa huvuden. Har de alltid det (det försvinner väl?) eller är det bara om det varit en utdragen tuff förlossning?
Återigen, kollar på förlossningskliniken och bebisarna som kommer ut har så långa huvuden. Har de alltid det (det försvinner väl?) eller är det bara om det varit en utdragen tuff förlossning?
tror de flesta bebisarna kommer ut med lite konstig huvudform. ofta avlångt ifall det var utdraget eller om man använt sugklocka. men det rättar till sig rätt fort.
Mitt första barn hade så, hon såg ut som en smurf haha. Fast hon blev tagen med klocka, så det var inte så konstigt. Mitt andra barn hade inte avlångt huvud, men lite ihoptryckt ansikte, så hon såg ut som en boxare..
Kan inte hålla med min dotter hade inte alls avlångt huvud el ngn konstig form.....Hon var alldeles perfekt.
Min dotter hade runt och fint huvud. Sen förstörde vi det genom att endast lägga henne på rygg. Blev rent platt. Men det börjar rätta till sig...
Okej men det försvinner då i af? :) Spelar ju ingen som helst roll hur bebin ser ut nyfödd men känns bra att man sett hur det kan bli så att man inte blir livrädd att något är fel ifall det skulle bli så!