Micalela skrev 2009-09-20 21:02:34 följande:
Om man har pco så har man ingen /väldigt sparsam ägglossning . Som jag har förstått det så HAR man ägg,men de mognar lixom inte, så då släpper inet kroppen ifrån sig dom. Mankan ha massa olika symptom men de stämmer inte överensför
alla.De vanligaste är väl viktök och problem att gå ner,ökad hårväxt,acne...Jag tror att det är så att man har ett överskott på manligt könshormon - testoteron,och för mycket isulin har jag med hört.jag fick tabletter för att kicka igång min mens med ett gulkroppshormon som heter provera. har skrivit lite om det på min blogg
micalela.blogg.seöhm okej! det låter inte riktigt som mitt problem, hoppas jag.. min läkare var svår att förstå(Ej svenska) så jag förstod inte han bara babblade om nå PCO så påpekade han träningen ja vet inte.. jag är inte överviktig,normalviktig snarare. jag har dock något det där med testosteronet, men inte säker på vad. hormonrubbning sa dom sist, så jag fick neovletta för att normalisera det. jag har gått och småblödigt lite si sådär i över ett och ett halvt år. du känner inte igen dig i det?