• Lucaz mamma

    Recept på Slime

    Finns det någon som har ett recept på Slime?

    Min son har kommit i den åldern då allt sånt är jättekul {#lang_emotions_tongue_out}

  • Svar på tråden Recept på Slime
  • Mark

    Slime-recept

    3 dl vatten
    2-3 msk potatismjöl,
    karamellfärg
    några droppar olja.

    Vispa ut mjölet i det kalla vattnet. Koka upp tills det tjocknar, rör i några droppar olja
    för smidighetens skull. Låt svalna ordentligt. OBS!!! Använd en gammal panna och ha en vuxen i närheten.

    Vassegó

  • hlene

    Hej kan man använda majsmjöl istället för potatismjöl för att göra slime? :)


    2
  • enhörningsbajs

    jag vill göra slime nu, vill inte koka o så. vill ha enkelt recept, tack hejdå. detta va visst ett svar, ojdå. de skulle va en fråga. hejdå igen

  • Unia 04

    Hej! För att göra slime utan att koka så kan man använda fiberhusk och vatten. Mängden får man prova sig lite fram med. Jag tog ca en halv tesked fiberhusk och en dl vatten, sen får man blanda i lite mer efter hand. Ställ in det i micron så blir det slajmigt och lägg i lite karamellfärg! Skrattande

  • Isabelly08

    Lim ( måste innehålla PVA) lite vatten linsvätska (ska innehålla borax eller buratebufert) lite salt och balsam. Jag tror det var allt!

  • Sara0604
    Det man behöver att göra om man vill göra fluffy slime är:
     1.Panduros allround lim
     2. Raklödder
     3. Bodylotion
     4. Linsvätska/Ögonvatten (måste innehålla boratbuffert )

    Det första man ska göra är att lägga i så mycket lim som hur mycket slime blir det.

    Sen ska du lägga i lika mycket raklödder som limmet är.

    Efter det ska du blanda limmet om raklöddert efter det så lägger du i lite bodylotion och blanda tills det blir lite som en klump , slimet kommer vara kladdigt om du inte lägger in ögonvatten.
    Häll i lite ögonvatten i slimet och då börjsr du blanda , lägg till ögon vatten då och då tills detinte är klibbigt. Så ärdet klart.Solig
  • Gohilmaki

    Ta 2 dl bakpulver sen in i mickron i 30min och sen i kylskåpet för att svalna det och till sisst blanda????????

  • Slimerecept

    Slime recept

    5 dl vatten

    1-2 dl bikarbonat

    1 tsk salt

    1-2 flaskor hobby-lim

    Sen är det klart

    OBS!!! Glöm inte karamellfärg för att få färg!!!

  • Isabelle05

    Du behöver: lim. Raklödder och linsvätska. Det är jätte enkelt. Kul o tar bort stress. Desto mer lim du har så mycket slime blir det. Eller så köper du slime på typ lekia

  • Maribel321

    Recept på slime

    Lim (panuros lim är bäst)

    Raklödder (spelar ingen roll)

    Karamellfärg ( du kan välja själv om du vill ha det)

    Linsvänska (måste underhålla borsyra)

    Lotion (om du vill ha din slime stressig)

Svar på tråden Recept på Slime