• Nervis

BÄSTA resesängen

Ge mig era bästa resesängar Eller iaf tips om märken och olika saker att tänka på.

Wilma är 1 år nu och sover i vanlig spjälsäng sedan länge.

Sambon ska snart ta över och har planer på att natta över hos sin mamma ibland (kanon för mamma med )

Så det viktigas´te för oss är att den är säker och stabil och tyst. (läste att man skulle undvika nylon som prasslar) Mindre viktigt är hur tung den är och så för vi är inga globetrotters direkt. Ska vi någonstans så är det bilen som gäller. Priset är oxå ganska viktigt, helst inte över 600 :-

Snälla ge mig tips. Vill helst inte köpa beg. heller då jag läste i vi föräldrars test att de gamla modellerna blev underkända vad dte gäller säkerhet.

• Svar på tråden BÄSTA resesängen
  • Leaaa

Vi har en som heter nått på delux från babyproffsen. Den e super bra men ganska dyr. Emil fick den av mina föräldrar för 1300:- skulle jag aldrig betala för en resesäng...Om du har citygross så såg jag där idag att dom hade en för ca 500:- den såg väldigt bra ut!

• Nervis

Leaa-Tack för tipset! Tyvärr har inte vi citygross här. Det är väl ett av problemen. Ska vi köpa säng är det antingen sundsvall eller Övik som gäller. VET att Övik inte har citygros men sundvall vet jag inte....

Eller webben då...

Men tack för tipset, ska lägga delux på minnet iaf, kansek blir rea *blåögd* För jag håller med, den var på tok för dyr med tanke på att hon sover i en ärvd säng nu

• AnnaZ

Har du alls tänkt på att köpa en till spjälsäng att ha hos farmor?
    Det finns ju ofta begagnade billiga (och förstås säkra ) spjälsängar att köpa. Men hon kanske inte har plats att ha en spjälsäng stående...

• Nervis

AnnaZ- Jo vi pratade om det idag eftersom det egentligen bara är hos Farmor vi behöver den (min mamma har en spjälis ståendes) Men hon (svärmor) har egentligen inte plats för den. Så det vill vi inte begära av henne. Annars är det en bra tanke....

• Nervis

leaaa- dream´n play verkade ju bra. Vet du om den är av nylon eller? Stod inget om det...

Och är det någon som har en dream´n play`?

• AnnaZ

OK. Ja då säger jag en "Brevi Oscar lyx".

Vi har (tyvärr ) en "Brevi Oscar". Det är en resesäng av modell viksäng. Man viker ihop den på mitten bara. De flesta resesängar nu är i kompaktmodell som man viker ihop lite som ett paraply... *dålig liknelse* Men jag tycker viksängen är mer tilltalande. Känns stabilare och pålitligare.

Jag läste en del tester innan vi köpte den och Brevi Oscar var bäst i test bland viksängarna. Om jag minns rätt så var enda anmärkningen att bruksanvisningen var på engelska.
    Vi köpte den begagnad och "Lyx" innebär helt enkelt att klädseln är avtagbar

• Kroky

Du kan gå in på www.babyproffsen.se och söka på resesängar! Där får du upp en sida med ett antal sängar. Vi har köpt BabyTravel Resesäng Standard och är SUPER nöjda med den! Har haft den med oss på semester i en vecka funkade utmärkt dessutom har vi den som lekhage hemma i fall vi måste göra någoting så Noel kan sitta själv och leka och vi slipper bli oroliga för honom! Kan inte slå sej någonstans och kan inte klätra över om du inte har något i sängen som barnet kan stå på så klart! Lycka till!

Svar på tråden BÄSTA resesängen