• gnuttenn

Behöver hjälp så fort som öjligt

Hej, jag har vunnit en aktion på tradera och ska betala det nu genom swedbank. jag har fått kontonummer men det står att det är något fel , antingen är det kontonumret eller clearningsnumret som är fel.
    Är de första fyra siffrorna som är clearnings numter???

• Svar på tråden Behöver hjälp så fort som öjligt
  • Lilla Lillan
    gnuttenn skrev 2009-09-17 16:37:21 följande:
    Hej, jag har vunnit en aktion på tradera och ska betala det nu genom swedbank. jag har fått kontonummer men det står att det är något fel , antingen är det kontonumret eller clearningsnumret som är fel.Är de första fyra siffrorna som är clearnings numter???
    8169-5 så brukar ett cleraing nummer se ut i swedbank så jag tror det är de 5 första!

Grattis till vinsten o lycka till!
  • LaTjej

gå in på sebs hemsida där borde det stå?

• Min högsta önskan

Det kan inte vara så att personen i fråga missat en siffra? Har själv swedbank, så jag vet inte hur kontona ser ut i andra banker.. så det var bara eb teori..

• LaTjej
    "clearingnummer". Dokument 1till 3 av totalt 3.
    Innehåll: Vad har jag för clearingnummer? I SEB är clearingnumret de första fyra siffrorna i ditt kontonummer. Observera att du kan ha olika clearingnummer för olika konton beroende på var kontot är öppnat. Tillbaka

www.seb.se
  • Lilla Lillan
    gnuttenn skrev 2009-09-17 16:42:50 följande:
    Så här är nummret jag fick av den jag vann av 1234-5678910
    Fattas många siffror enligt mig....

Det är väl inte exakt dem siffrorna va?

Då är det nog någon som skojjar! ;) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 0
  • gnuttenn

Hmm, men jag har skrivit de 4 första siffrorna i clearnings numret :/ Förstår inte varför det inte går

• gnuttenn

Lilla Lillan skrev 2009-09-17 16:45:39 följande:

Fattas många siffror enligt mig.... Det är väl inte exakt dem siffrorna va? Då är det nog någon som skojjar! ;) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 0
    haha, nej jag menade att personen hade skrivit först 4 sifror sen ett bindestreck å sen resten av sifrorna:P haha
  • Lilla Lillan
    Min högsta önskan skrev 2009-09-17 16:40:25 följande:
    5 första tror jag.. t ex 1234-5 ,1234 5678 eller också är det bara de allra 4 första.. blir osäker nu..
    Jag har precis som du skrivit här :)
  • Min högsta önskan
    gnuttenn skrev 2009-09-17 16:47:50 följande:
    eller tar man bort de fyra första sifrorna sen när man skriver konto nr??
    Ja, har du väl fyllt i clearingnummret så ska du ju inte fylla i det igen, utan då BARA kontonummret!
  • gnuttenn

Min högsta önskan skrev 2009-09-17 16:51:15 följande:

Ja, har du väl fyllt i clearingnummret så ska du ju inte fylla i det igen, utan då BARA kontonummret!
    ja men innehåller bara ett kontonummer av 6 siffror? :S
  • gnuttenn
    gnuttenn skrev 2009-09-17 16:52:28 följande:
    Min högsta önskan skrev 2009-09-17 16:51:15 följande: ja men innehåller bara ett kontonummer av 6 siffror? :S
    7 siffror menar jag.. :P
  • Min högsta önskan
    gnuttenn skrev 2009-09-17 16:53:07 följande:
    7 siffror menar jag.. :P
    Har ingen aning om hur seb:s kontonummer ser ur... Du kan inte ta kontakt med banken och höra med dom hur ett nummer brukar se ut? Eller med försäljaren du fick numret av? Han/hon har kanske missat en siffra eller två?
  • Min högsta önskan
    gnuttenn skrev 2009-09-17 16:57:58 följande:
    Det funkade nu :D:D:D Har väl haft huvudet på fel ställa idag ;) tack
    Så bra då! Och grattis till auktionsvinsten!
Svar på tråden Behöver hjälp så fort som öjligt