• Trottoarbonden

Hur gör ni när ni tömmer pottan vid kladdigt bajs? (ursäkta äcklig fråga...)

Vi är nya på det här med potträning och undrar om det finns smarta tips på tömning av pottan. Särskilt om det är kladdigt bajs...

• Svar på tråden Hur gör ni när ni tömmer pottan vid kladdigt bajs? (ursäkta äcklig fråga...)
  • Mamma matte hustru

Häll lite vatten i botten på pottan innan barnet ska sätta sig det hjälper

• Kazeer

Jag har läst någonstans att man kan lägga toalettpapper i botten på pottan för att underlätta vid tömningen.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Flamma

spolar med duschslangen och med toaborsten, precis som vid en vanlig toalett. jag har duschen precis jämte toaletten så det är bara att spola rakt ner... och så använder jag vanligt toarengöring....

• Tette86021
    modestyonly skrev 2009-09-17 19:07:58 följande:
    Spola ur med duschen! (Om den räcker till toan)Eller lägg lite papper i botten!!
    Säger samma lika=) hehe

eller köpa en sittring till toan=)
    vi har både potta och en liten sittring och man lätt sätter fast på toaringen, massa smidigt och bra=)
  • Hannah76

Struntat i pottan helt, har satt dem på toa istället.
    Men äldsta tjejen gick på potta nån gång, då la jag papper i botten.

• miababia

håller med de övriga. papper i botten. sen kan man skaffa en liten sprayflaska med diskmedel och vatten i plus en diskborste för rengöring.

• Trottoarbonden

Tack för tipsen! Ska lägga papper i botten och skaffa diskborste, tyvärr räcker inte duschen och lillen vill inte bajsa på toaletten.

Svar på tråden Hur gör ni när ni tömmer pottan vid kladdigt bajs? (ursäkta äcklig fråga...)