• frukarlssonn

Finska barnböcker!

Är det ngn som vet hur man får tag på det?

♥ Olivia 090610 ♥
  • Svar på tråden Finska barnböcker!
  • Inkalinka

Pratar du finska?? Eller någon i närheten?? Borde nog finnas bokklubbar precis som här i Sverige.... Lycka till!!

• frukarlssonn
    Inkalinka skrev 2009-09-17 19:14:09 följande:
    Pratar du finska?? Eller någon i närheten?? Borde nog finnas bokklubbar precis som här i Sverige.... Lycka till!!
    Japp mina föräldrar är från Finland och vill lära dottern finska Tänkte att läsa böcker är ju ypperligt bra.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • nickefiki

låna på biblioteket eller beställ från nätet

• frukarlssonn
    nickefiki skrev 2009-09-17 19:20:05 följande:
    låna på biblioteket eller beställ från nätet
    Ja jag letar febrilt på nätet men inte hittat ngt ännu... får gå till bibblan o kika annars men är rädd för att glömma lämna tillbaka böckerna sen
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Stadsbibliotek ska ha finska böcker. Även böcker på andra språk.

• frukarlssonn
    c0ol skrev 2009-09-17 22:22:58 följande:
    Adlibris har
    Har dom? Tittade där men hittade inget... får titta igen.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • c0ol
    Marinero skrev 2009-09-17 23:19:44 följande:
    Har dom? Tittade där men hittade inget... får titta igen.
    De finns inte i någon kategori på svenska sajten, men går du till www.adlibris.com/fi så kan du leta rätt på de böcker du vill ha (välj finska som språk) och sedan lägga order på dom på www.adlibris.com/se för att få dom till din svenska adress.
  • birk

Ska finnas en butik i Stockholm som säljer böcker på ett 40-tal språk. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter.

• Inkalinka
    Marinero skrev 2009-09-17 19:18:36 följande:
    Japp mina föräldrar är från Finland och vill lära dottern finska Tänkte att läsa böcker är ju ypperligt bra.
    Jupp, det förstår jag. Min sambo och hans föräldrar är oxå från Finland. Så han vill oxå lära vårt barn finska. Nu har de en hel del hemma redan + att de åker till Finland varje sommar. SÅ får väl be dem handla. Kan tillägga att jag själv inte är så förtjust i tanken eftersom jag inte pratar finska själv...{#lang_emotions_laughing}
  • frukarlssonn
    c0ol skrev 2009-09-18 07:06:30 följande:
    De finns inte i någon kategori på svenska sajten, men går du till www.adlibris.com/fi så kan du leta rätt på de böcker du vill ha (välj finska som språk) och sedan lägga order på dom på www.adlibris.com/se för att få dom till din svenska adress.
    Åh tack, ska kika in där senare idag
    Inkalinka skrev 2009-09-18 08:56:21 följande:
    Jupp, det förstår jag. Min sambo och hans föräldrar är oxå från Finland. Så han vill oxå lära vårt barn finska. Nu har de en hel del hemma redan + att de åker till Finland varje sommar. SÅ får väl be dem handla. Kan tillägga att jag själv inte är så förtjust i tanken eftersom jag inte pratar finska själv...
    Ja mina föräldrar åker dit årligen så får be dem köpa

Dom får passa på att lära dig med
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frufw

Hej!
    Jag vet inte om du fortfarande letar efter finska barnböcker, här kommer ett tips på en nätbokhandel som säljer finska böcker www.kirjahylly.se

Hur gjorde ni för att lära ert barn finska? Jag har en lite 4 månaders tjej som jag skulle vilja lära finska. Är lite osäker på vad som är bästa sätet att lära henne finska.

Svar på tråden Finska barnböcker!