Ägarbyte av hund
Jag köpten en vuxen hund för några månader sedan och vi gjorde ett ägarbyte. Men när jag fick pappret från skk så står det att det inte gäller som ägarintyg. Vad menas med det?? Nån som vet??
Jag köpten en vuxen hund för några månader sedan och vi gjorde ett ägarbyte. Men när jag fick pappret från skk så står det att det inte gäller som ägarintyg. Vad menas med det?? Nån som vet??
Ingen som vet???
Asså du står som ägare på hunden .. Men skulle Tex hunden komma bort eller det blir en tvist så räker inte det pappret som ett bevis på att man äger hunden .. Men du äger hunden så du behöver inte vara orlolig .. Står så på mitt med
Men om det gäller avlivning hur funkar det då??
Asså du äger hunden helt och hållet .. Så länge ni har skickat in ägar byte pappret så är hunden din .. Så det på värkar inte avlivning ...
Har du varit inne på skk och kollat upp hunden vad det står på ägare ???
Nej det har jag inte tänkt på. Tack för hjälpen.
Va så lite så ..
Vem som står som ägare på registerna på SKK och jordbruksverket är totalt egalt.
Det som gäller som ägarbecvis är ett köpekontrakt eller ett vanligt kvitto.
Annars kan ju vem som helst föra över vilka hundar som helst på sig själv.
Man ska alltid ha kvitton på dyra varor man köper och en hund eller katt också för den delen räknas som en vara som vilken som helst.
skulle du köpa en dyr dator tex. utan kvitto?
Precis som Houdini så är det ett köpeavtal som gäller, så har du och förra ägaren inte skrivit ett sådant gör det BUMS!