• Anonym (undrar)

Fråga

Jag har funderat över en sak. Kan man "utveckla" bisexuallitet till homosexuallitet? Dum fråga jag vet, men jag har i hela mitt liv blivit kär i både killar och tjejer, men nu är min längtan så stark efter enbart en tjej...Är det bara hjärnspöken eller kan det vara så att jag är helt gay? Flummigt.....

• Svar på tråden Fråga
  • Anonym

Jag har faktiskt ingen aning, den uppfattning jag har fått när det gäller läggningar är väl att det inte är något som går att ändra. kanske är det så att ens läggning under tid kan flytta på sig, kanske har du helt enkellt "upptäckt" att du faktiskt är flata i grund och botten?

Något som jag har märkt av bland vänner och bekanta som är bi är att de ofta har perioder då de enbart eller mestadels intresserar sig för det ena könet, kanske är det så även för dig?

• Mumflan

Spelar det egentligen någon roll vilket man är? Kanske är det så att du egentligen är 100% homo, kanske inte. Huvudsaken är att man trivs med sig själv och dem man träffar och blir intresserad av, så tänker i alla fall jag ;)

• AlexiusMamma

Varför oroa dig över en stämpel som homo eller bi? Vill du ha en tjej, skaffa en tjej... Skulle du bli sugen på en kille senare så är du ju det bara. Stämplar är överskattade ;)

• Anonym (undrar)

Mmm jag är ju egentligen inte ute efter nån stämpel, bara undrar varför man kan bli sån...från att ha velat ha båda könen tänker jag numer bara på tjejer. Det var kanske bara en dum tanke, egentligen behöver jag ju inte grubbla. Vill bara få någon form av "identitet" på mig själv, inte för att kunna säga det till andra utan bara för min egen skull.

• Anonym

Man kan vara mer sugen på det ena könet en tid, och vice versa. Så är det alltid för mig. Ibland känner jag mig helt homo, ibland helt hetero o.s.v.

• Gaytjej
    Anonym (undrar) skrev 2009-09-20 15:55:22 följande:
    Mmm jag är ju egentligen inte ute efter nån stämpel, bara undrar varför man kan bli sån...från att ha velat ha båda könen tänker jag numer bara på tjejer. Det var kanske bara en dum tanke, egentligen behöver jag ju inte grubbla. Vill bara få någon form av "identitet" på mig själv, inte för att kunna säga det till andra utan bara för min egen skull.
    Det finns kanske inget sant svar på din fråga? I alla fall inte så länge som det saknas en vedertagen definition på vad bisexualitet verkligen är.

Jag vet inte riktigt vad jag själv tror... men kanske att på ifall man en gång haft förmågan att på riktigt (alltså inte framkallat/fejkat för sig själv och andra för att passa i ett fack som t ex hetero) bli attraherad av ngn av ett visst kön så finns den förmågan kvar, även om man kan ha perioder då man bara dras till det andra könet - eller då man kanke är i ett förhållande och man kanske inte har någon tanke på någon annan, oavsett kön.
    Men jag vet inte :)
Svar på tråden Fråga