Italienska pastasåser?
Någon som har recept och tips på hur man får till en äkta Italiensk sås att ha till pasta?
Har ljus tryffelolja och små burkar med tryffelcreme tror jag det är...
Är SÅ less på köttfärssås...
Någon som har recept och tips på hur man får till en äkta Italiensk sås att ha till pasta?
Har ljus tryffelolja och små burkar med tryffelcreme tror jag det är...
Är SÅ less på köttfärssås...
Tryffel är jättegott solo!
Koka pasta, moffa över parmesanflagor och piffa till allt med tryffeln. Simpelt och ack så gott. Rötjut till det
Alfredo är dögott (men inget om man bantar )
www.matidag.com/showitem.asp
gå på ica.se och sök recept, där kan man söka efter mat från olika länder, bla Italien.
www.ica.se/FrontServlet&state=sok_recept&showMenu=mat_recept_0
gottgott, måste äta frukost nu
Tack!!
Fler?
Puff...
puff IGEN!
Inga Italienare här alls??
Tomatsås!
Häll lite olja i en kastrull och fräs några vitlöksklyftor tills de blir gyllenbruna, ta bort dem.
Häll i en-två burkar med passerade eller krossade tomater och koka upp. Krydda med basilika.
Detta blir jättegott till exempelvis penne.
Vit sås kryddad med Oregano, basilika och lite timjan med broccolibuketter i. Eller vit sås med en bit ädelost/gorgonzola i med valfria grönsaker. Mums!
tack tack,fler?
Brukar steka champingoner och blanda i lite pressad vitlok och lite matlagnings gradde (peppar och salt). Blanda med pasta (helst tagliatelle) i en stor skal sa att sasen riktigt blandas in och riv parmesan over.
Eller skiva tunna skivor morotter, courgette (eller heter det squash pa svenska, gron avlang gurkliknande gronsak) samt petit pois artor. Stek i lite olja sa de blir mjuka. Blanda med pasta (helst agg pasta) och lite lite smor samt parmesan.
Blir hungrig!!!!
Åh vad gott!!
Tina Nordström har recept på i mitt tycke världens godaste tomatsås.
4 port
5 st tomater
1 st gul lök
2 st vitlöksklyftor
1 dl olivolja
2 msk vitvinsvinäger
1/2 msk rosmarin
salt, peppar och socker
Skär tomaterna i klyftor. Skala och finhacka löken och vitlöken. Lägg alla ingredienserna till tomatsåsen i en kastrull och koka till en tomatsås. Smaksätt med salt, peppar och en nypa socker. Blanda sedan tomatsåsen med färsk pasta och lufttorkad salami. Lägg upp på ett stort fat. Lägg ruccola, pinjenötter och riven parmesan på toppen. Toppa med lite svartpeppar.
Hur gott som helst