Vad tvättar ni era barns hår med?
Vad använder ni för schampp när ni tvättar erat barns hår? Det finns babychampoo på Apoteket osv eller använder ni inte sådant då det innehåller giftiga ämnen?
Vad använder ni för schampp när ni tvättar erat barns hår? Det finns babychampoo på Apoteket osv eller använder ni inte sådant då det innehåller giftiga ämnen?
Barnängens hallonschampo
Jag sköljer bara med vatten på både 1- och 4-åringen, det blir rent ändå!
på min son som är 8 månader använder jag schampot som man fick på BB, det heter Babyschampoo och är märket änglamark. tycker det funkar bra, fast nu blir det ju inte så smutsigt eller fettigt...
Vat du vad, har läst att många tvättar sina barns hår UTAN schampoo. Tycker dte låter äckligt. Jag använder babyschampoo från Konsum nu som är miljövänligt men att tvätta utan låter snuskigt eller?
No more tears - Natusan (tror det heter så) Säljs i flaska med pump iaf.
Vi använder shampo från apoteket, det där med bamse på flaskan. Har testat helt utan parfym ochh grejer men det luktar kräk och håret blir strävt och risigt. Vår dotter har väldigt lockigt hår så vi måste tyvärr prioritera ett mjukt shampo plus spraybalsam.
Liberos parfymfria till lilla och Apotekets Fem Myror, parfymfritt till stora på 5 år
Jag använder parfymfri Lactacyd. Tvål som har samma ph som huden och är jättemild. Schampo behövs inte. Håret får samma behandling som resten av kroppen och blir rent, blankt och tovar sig inte.
Natusan -no more tears (med balsam)