• Anonym

Förlossningen närmar sig och jag har ONT i magen och ryggen, vad är detta? Inte värkar...

Fy, nu orkar jag snart inte mer hade så jävla ont hela natten i magen och lite i ryggen, då långt ner i ryggen. Framförallt är det magen som gör så ont.
    Inte som värkar eller sammandragningar, bara som... Ont liksom!
    Jag är vecka 39, kan det vara indikation på att förlossningen är på väg eller? ! Har också haft ont ner mellan benen.

Blir orolig att något ska vara fel och man kan ju ha andra åkommor i magen fast man är gravid... Usch jag vill inte ha så ont som jag hade inatt mer!

• Svar på tråden Förlossningen närmar sig och jag har ONT i magen och ryggen, vad är detta? Inte värkar...
  • snillis

Det _gör_ ont på slutet. Barnet borrar sig ner i bäckenet och det gör vansinnigt ont.
    Man blir ju som helt öm av smärta till slut, både i rygg och mage.
    Men snart är det över - lycka till

• Moonbride

Garanterat på gång=) Jag har haft likadan värk som du i natt, går in i v 39 på söndag.

• Anonym

Jag blir på så dåligt humör - frustrerad och arg och så blir jag irriterad på min sambo som enligt mitt tycke inte bryr sig tillräckligt...
    Grät inatt över att det gjorde så ont, bad honom massera och han masserar lite halvhjärtat och somnar typ sen. Jahapp tack för den.
    Förstår att han inte kan sätta sig in i hur ont det gör, och han MÅSTE ju sova som ska till jobbet men det känns så ensamt att ligga och ha ont...
    Blä.

• snillis

Ta Alvedon om det blir jobbigt.
    Och fokusera på att du snart har din bebis hos dig.

• LyckligaFruN

Jag hade helt sjukt ont i ryggen några timmar innan min förlossning drog igång. Det enda som hjälpte var att stå på alla 4, haha!
    Så jag tror att det håller att sätta igång för din del ts!

• grönaängar

E nog på gång!
    Så var det för mig,3 natten drog det igång ordentligt!
    Lycka till!

• sannsan

Samma här!! Sedan 2 dagar tillbaks. V.39+3. Och den lille rackarn ligger så långt ner att jag konstant får krampaktiga hugg i ljumskarna.
    Grinar!!!

• Lajkie

Överallt gör det ju ont innan man ska föda, även fast det inte är riktiga värkar nu så är det ju inte långt tills pyret ska födas!! Lite uppmuntran.
    Köp godis och softa i soffan :)
    Kram

• Lajkie

Förresten, jag hade jättemkt förvärkar v.35-36. Ringde grinfärdig in till förlossningen runt v.36+0 och bad om något extremt smärtlindrande, fick åka in och få nog dunderkur som stoppade värkar och sömnpiller :) Sov en underbar natt. Hon kom inte många dagar efter heller.

• DaaLing
    sannsan skrev 2009-09-19 20:58:35 följande:
    Samma här!! Sedan 2 dagar tillbaks. V.39+3. Och den lille rackarn ligger så långt ner att jag konstant får krampaktiga hugg i ljumskarna. Grinar!!!
    precis så känner jag med, och ibland känns det nästan som att benen avdomnar. Är det på g då eller?
Svar på tråden Förlossningen närmar sig och jag har ONT i magen och ryggen, vad är detta? Inte värkar...