• fågelnfenix

äcklig bäddmadrass-hur göra rent den?

Ahh, nu har det hänt flera gånger att lilltjejens kiss har kommit i sängen och kommit liksom bredvid den plastade frottén ner på bäddmadrassen.
    Den bäddmadrass som vi har har inget avtagbart fodral och det är supersvårt att få rent. Jag har gnott med våta handdukar och rengöringsmedel, typ yes och vanish, men den känns ändå så himla äcklig. Någon som har något tips för hur man får den att bli fräsch igen?

• Svar på tråden äcklig bäddmadrass-hur göra rent den?
  • ploten

Hur stor är den? Vi tvättar sonens bäddmadrass (70x160) i tvättmaskinen.

• lokisse

skulle kolla om det gar att spola ur i badkaret och torka om det inte funkar skulle den fa vandra till dom sälla jaktmarkerna...

snorkrakornas barn heter snorungar
  • fågelnfenix

eh ja, den är 160x200 stor... det är den i min säng. Ja finns det inget annat alternativ får den väl vandra.... Tänkte om det fanns något superhusmorstips, typ som strö bikarbonat på eller nåt :)

• ploten
    fågelnfenix skrev 2009-09-18 10:02:42 följande:
    eh ja, den är 160x200 stor... det är den i min säng. Ja finns det inget annat alternativ får den väl vandra.... Tänkte om det fanns något superhusmorstips, typ som strö bikarbonat på eller nåt :)
    Ja, det var väl det de tipsade om i "Rent hus", att strö bikarbonat på och sedan dammsuga av den (om jag inte minns fel)?
  • sql

det är nog bara att köpa ny, om den är mer än ett år gammal så kryllar det av kvalster i den...själv köper vi nya varje två år, då känns det alltid rent...

• fru Ingeborg
    ploten skrev 2009-09-18 10:16:14 följande:
    Ja, det var väl det de tipsade om i "Rent hus", att strö bikarbonat på och sedan dammsuga av den (om jag inte minns fel)?
    tack de ska nog jag testa på vår... har samma problem men tänkte att de är inte lönt att köpa ny riktigt än...
  • fågelnfenix

tack för svaren!

jag ska prova det med bikarbonat, så blir det nog en ny om ett tag!

• M Y L F

Jag hade slängt den och köpt en ny om den inte gick att tvätta i maskin.

Svar på tråden äcklig bäddmadrass-hur göra rent den?