• mom88

äggledarspolning?

Hej
    ska göra en äggledar spolning om en timme, jag ska ha mens imorgon tror jag. känner mig lite svullen. hur blir det när man gör en äggledarspolning då? kan den trigga fram blödningar under behandligen? känner mig väldigt rädd med tanke på att jag knappt vet vad som kommer att hända.. =( och om de gör ont. kan man ta någon tablett innan? efter?

• Svar på tråden äggledarspolning?
  • Sahana

Hej jag har aldrig hört talas om äggledarspolning innan. vad är det? varför gör man det?

• Buddha74

Det är lite obehagligt, men jag tyckte inte det gjorde ont. Fick stolpiller 1timme före som hjälpte en del.

Tror inte du ska vara orolig att spolningen triggar fram blödningar under undersökningen.

• Buddha74
    mom88 skrev 2009-09-18 10:34:40 följande:
    ska de kolla ultraljud också?
    På mig kollade dom ultraljud när dom skulle kolla var vätskan tog vägen, det är väl vanligt med tanke på att dom vill se om det är stopp någonstans...
  • Gul13

Jag trodde att de gjorde spolning strax innan förväntad äl. Men det kan alltså göras när som helst i perioden? Det kommer nog att bli nästa behandlingsförsök för mig. Jag har bim 25/9. Efter det har jag 2 pergokurer kvar. Sen blir det trol spolning.

• mom88

jag fick inte göra en spolning, fick bara undersöka mig där nere och kolla ultraljudet.. sen fick jag inte göra något mer.. min sambo hade bara 50% rörliga spermier han ska få ta ett nytt om 3 månader men de vill inte kolla min äggledare innan.. =(

Svar på tråden äggledarspolning?