• Perickles

Ankarsrum eller Electrolux, vilken ASSISTENT ska jag köpa?

Hej!

E de nån som provat nya Ankarsrum assistent. I min elektronik affär har man ännu en electrolux assistent stående för försäljning... hade tänkt köpa den. MEN om några månader tar de in Ankarsrums assistent.

Alltså de borde ju vara "samma" men jag vill ändå köpa den gamla modellen. Tänk om Ankarsrum nya e högljudd?!!
    Alla skryter ju så på att electrolux assisten e så ljudlös!
    Nån som vet?

O sen om jag köper fjolårets electrolux assistent, kan jag då komplettera den maskinen med tillbehör från Ankarsrums assistent?

Hjälp mig :)

• Svar på tråden Ankarsrum eller Electrolux, vilken ASSISTENT ska jag köpa?
  • Menhir

Ingen aning, vi har "ärvt" svärmors E-lux som är orange och från 70-talet. Den funkar kanon och kommer säkert gå i arv till våra barn!

Så skulle någon stjäla den (för jag tror inte den går sönder) så skulle jag köpa en ny "likadan".

Varje höst kör vi äppelmos så det står härlig till, i morgon är det nog dags för sista laddningen i år.

• Perickles

Min mamma har också en electrolux från 70-talet.
    Helt fenomenal!!! Därför e jag skeptisk till att den har bytt namn till Ankarsrum frånomed iår.

Puffar vidare, nån som vet. Ska jag köpa fjolårets electrolux eller årets ankarsrum???

• hejsvejs

Köpte en från Ankarsrum för ett tag sedan. Enligt uppgift i affären så är det densamma som Electrolux. Alltså du kan komplettera alla delar från äldre Electroluxassistent med den nya från Ankarsrum. Passa på att köpa en Elektrolux om de har nån kvar, mkt billigare än Ankarsrum som jag fick betala 4000 för och då var priset nedsatt med en tusenlapp i Hemmabutiken.

• Perickles

Jippii,
    det blev en Electrolux... Den sista i Finlands försäljningshyllor ;)
    (har ringt runt hela finland känns det som o det fanns bara en kvar, o den äger jag nu)
    Imorn blir de o baka bröd, spännande :)

• Perickles
    hejsvejs skrev 2009-09-18 21:46:12 följande:
    Köpte en från Ankarsrum för ett tag sedan. Enligt uppgift i affären så är det densamma som Electrolux. Alltså du kan komplettera alla delar från äldre Electroluxassistent med den nya från Ankarsrum. Passa på att köpa en Elektrolux om de har nån kvar, mkt billigare än Ankarsrum som jag fick betala 4000 för och då var priset nedsatt med en tusenlapp i Hemmabutiken.
    Det blev 350 ? med standard paket+köttkvarnstillsats korvstoppn. o dyl.
    Bra pris för en pärla!
  • Tesselajnen

Tänk på att inte göra för små degar i den bara, det gillar den inte. 1 liter degvätska är i stort sett minimum att göra på. Jag har gjort det misstaget ett par gånger och den bearbetar inte degen om den är för liten.

Förutom det så är den SUVERÄN! Fast här hemma börjar det bli bakförbud, får inte in mer bröd i frysen =(

• Juniphé

Jag köpte en BOSCH i somras. Min gamla maskin som jag ärvde av mormor är från 70-talet och gick ur tiden i julas.
    Jag är såååå nöjd och alla gamla tillbehör från mormors maskin passar utmärkt på min nya. Så här ser min ut och priset låg på 2900:- ca. Den har plats för stora degar på 1- 1½ liter vätska.

• knob

Vad är egentligen skillnaden på den gamla Elektrolux och nya Ankarsrum? Priset blev i alla fall jäkligt mycket högre efter att Ankarsrum tog över. Marknadsföringsknep? 

• Lemonysnickets

Ser fint ut!
    Vi har en Kitchenaid som vi fick begagnad (tja, ett ar...) fran min killes mamma. Jag anvander den slaviskt, allt blir sa jakla latt och smidigt! 

• Hallon4

Det är samma maskin. Kommer inte den ursprungliga Elektroluxen från Ankarsrum??

• Ida 912

Electrolux lämnade över försälningen av sin Assistent till Ankarsrum som tillverkat Assistenten under alla år. Den fick då ett nytt namn och ett uppfräschat utseende, men är i grund och botten samma fortfarande. Med nylanseringen med nya färger och starkare motor följde en prishöjning. sv.wikipedia.org/wiki/Assistent_(varum%C3%A4rke)

Svar på tråden Ankarsrum eller Electrolux, vilken ASSISTENT ska jag köpa?