• Anonym

dejtingsida trots förhållande???

Jag måste fråga vad andra tycker.
    Av en slump så upptäckte en kompis till mig att min pojkvän va registrerad på en dejtingsida i våras. Han hade inget kort där men stod trots allt som singel och en beskrivning på vad han sökte för tjej.

Jag kan säga att jag blev helt knäckt av detta då jag har dålig erfarenhet av just detta sen innan, vilket han visst om hela tiden. Vi träffades för ett år sedan via just en dejtingsida(en annan). Men när jag då pratar med honom om detta och han vet hur ledsen han gjort mig så va hans förklaring att han ju inte skrev med någon där utan att han bara va nyfiken på vad de fanns för folk(tjejer) ute på sidan, och att den profilen va en profil som han haft sen vi träffades som han bara inte tagit bort. Jag anser att om man bara är nyfiken så kan man isåfall ha en dold profil???

Om man har en öppen profil där man står som SINGEL fast man har ett förhållande så känns de ju förjäkligt för mig. Detta har tagit mig hårt mkt pga de jag varit med om innan och helt ärligt så kan jag säga att jag har svårt för att lita på honom idag:(.....jag vill inget hellre än kunna lita på honom och visst han tog bort sidan, men trots de så är jag livrädd för att han kanske lägger ut sig på nån annan sida för att han är *nyfiken*.

Jag tror nog inte att han skulle gå så långt att han är otrogen, men för mig så känns de väldigt märkligt att man ens har behovet av att gå in på såna sidor om man redan har ett förhållande och säger sig älska sin flickvän.

Att jag skriver här e för att jag har givetvis pratat med nära vänner om detta och fått höra olika åsikter, men eftersom jag ännu inte har kunnat släppa de så hoppas jag att de kanske finns lite kloka människor här inne som kan hjälpa mig att förstå så jag kan släppa de och gå vidare.

Tyvärr så har jag sett att de finns en del personer här inne som kan vara ganska kränkande mot andra, jag skriver detta som en fråga och för att jag gärna vill få hjälp med att kunna släppa så vi kan fortsätta de underbara förhållande vi hade innan.....så jag blir väldigt glad om dom som vill svara mig och kanske få mig att förstå inte är nedvärderande och kränkande mot varken mig eller mot någon annan som kanske skriver ett svar till mig i tråden.

• Svar på tråden dejtingsida trots förhållande???
  • stjärn fall

Tyvärr så låter det som om han söker efter nått "bättre" Jag personligen skulle lämna honom för jag tycker som du att det finns ingen anledning att snoka där samt han vet mkt väl vad som finns för han var ju där när ni träffades...

Mitt kalla tråkiga råd är att lämna faktiskt, du kommer alltid undra om han finns på någon annan sajy, vill du ha det så?

• Anonym

Om det är samma profil som innan och han inte interagerar med någon på sidan, utan bara läser mejl ibland, då skulle jag bara lugnt be honom ta bort den och glömma alltihop. Förmoligen har han dålig självkänsla och behöver veta att det finns tjejer som tycker han är snygg och intressant. Vissa människor behöver mycket bekräftelse från många personer för att förstå att de är något att ha.

Om han däremot också hade mailat med eller chattat med andra tjejer där, så hade jag sett vår relation som över. Då hade han varit på jakt efter "något bättre" och det accepterar inte jag i min relation.

Hur som helst måste du prata med honom ordentligt och få honom att förstå att han sårar dig och konsekvenserna om han inte slutar med sitt beteende. Vilka de konsekvenserna blir, det får du bestämma själv.

• Anonym

men han kanske bara inte tagit bort den och låtit den ligga kvar utan att bry sig. Tror inte du behöver vara orolig...

• Anonym (Milla)

Jag förstår att du känner dig kränkt och sårad ? det hade jag också varit om min make gjort det samma. Vi lever i en etablerad relation och om han vill kolla av markanden skulle jag fundera på om han letade efter alternativ?

Jag skulle ha pratat med honom ordentligt och förklara att jag känner mig illa berörd. Jag skulle nog ifrågasätta hans avsikter med vårt förhållande.

• Anonym (29)

jag hade blivit sååå sårad och ledsen och arg.
    jag tror han ljuger dessutom. varför skulle han ha en sida där annars för. om man respekterar den man är tillsammans med så gör man inte så. tyvärr tror jag dock att det är mkt vanligare än vad man tror.
    Folk nu förtiden är avtrubbade. porrskadade. och ljuger, då det är så pass "lätt" att ljuga och bedra nu för tiden i och med internet.

men skaffa dig en egen sida, där du står som singel också vettja...
    rätt ska vara rätt.

• Anonym (TS)

Tack för svar!!!
    Nä jag vill ju absolut inte ha de så:(
    Men de som också hänt är att jag oplanerat blivit gravid, inte pga att vi inte skyddat oss som vi skulle. Jag är gammal nog till att veta hur man skyddar sig;)

Dessutom har de gått så långt i graviditeten över v.12.....kunde ju inte tro att jag va gravid när man använder skydd, vilket innebär att jag inte klarar av att genomgå en abort.

Så de är faktiskt såhär att jag vet att jag måste lära mig att släppa detta och gå vidare. Han har aldrig varit otrogen, han är inte den personen som skulle göra så.(vet att man aldrig ska säga aldrig men de skulle förvåna mig). Men trots den vetskapen så gör de ju inte mig mindre ledsen för de.

O i övrigt så har ju vi ett underbart förhållande.....jag säger ju inte direkt något om detta till honom längre, tror bara att de blir värre om jag går o tjatar när vi ser så olika på de och han inte förstår mitt sätt att se på de. Men de måste ju på något vis gå att släppa....de finns ju säkert fler än jag som råkat ut för detta och klarat sig igenom de????

• Anonym (TS)

Han gav mig direkt sitt lösen så jag kunde gå in i samma sekund som han förstod att jag visste detta så jag kunde gå in o se att han inte skrivit till någon. Han hade inget kort där så han kunde ju inte få uppmärksamhet via utseendet iallafall......o visst sidan tog han bort direkt så den har inte funnits sen i våras.

Problemet ligger ju hos mig!!!! Jag litade blint på honom innan dess, men när jag upptäckte de så föll allt o jag vet ju att de faktiskt bara beror på saker jag varit med om innan som gör mig livrädd för att råka ut för samma sak. Egentligen så vet jag nog att jag inte skulle råka ut för samma sak med honom...men trots att mitt förnuft säger de så vill inte hjärnan lyssna så bra på förnuftet:(

Ni skrev att jag skulle prata med honom, har gjort de några ggr men han ser de så annorlunda mot vad jag gör. Han menar att den sidan fanns innan vi träffades o han bara inte tagit bort den av nyfikenhet och jag förstår inte varför man måste vara nyfiken på vad de finns för andra singeltjejer om man har ett förhållande???

Som sagt jag vet att de mesta ligger hos mig, men de är just de jag behöver hjälp med!!!.....att hitta ett sätt att gå vidare, att släppa. Jag har inget att välja på, att lämna honom är inte ett alternativ i dagsläget som ni säkert förstår av ovanstående inlägg från mig.

• Anonym (29)

men har han tagit bort sig från den sidan nu?
    och sagt att han inte ska vara med på liknande sidor igen?
    för isf är mitt råd till dig att bara släppa det....
    och OM han sen skulle ljuga igen, då vet du ju, då är han inget att lita på. men om du är gravid ocjh så, du borde ge förhå¨llandet en chans.

• Anonym (29)

jaha men då förstår jag.
    nä men släpp det bara. ta inte upp det till diskussion ngt mer med honom.
    om han gav lösen och allt direkt då du "kom på det" så är det nog INGEN fara.
    direkt du börjar tänka på "det jobbiga" så försök tänka på allt det bra med honom istället...vad skulle du göra utan honom? när han givit dig en present. hur han ställer upp för dig. osv. bra tankar på vilken snäll person han är, så kan man kanske förstränga ens egna dumma tankar.
    Menar INTE att du är dum.
    Jag är själv väldigt svartsjuk av mig och har liknande problem, men man får verkligen försöka att inte bli en upprepande papegoja.

• Anonym (TS)

Anonym (29) skrev 2009-09-18 12:44:04 följande:

men har han tagit bort sig från den sidan nu?och sagt att han inte ska vara med på liknande sidor igen?för isf är mitt råd till dig att bara släppa det....och OM han sen skulle ljuga igen, då vet du ju, då är han inget att lita på. men om du är gravid ocjh så, du borde ge förhå¨llandet en chans.
    Jo han tog nort sig direkt....o sagt att han inte ska vara på sån sida igen, att han va de enbart för att han hade profilen kvar o inte tagit bort den. Men som sagt hur i hela världen släpper man de?????

Vissa perioder känns de helt ok, men sen så kan de va att jag läser något eller ser något på tv om otrohet så blir jag livrädd o så dyker de direkt upp i hjärnan igen:(.....fattar inte varför vi kvinnor e så jäkla bra på att ibland använda hjärnan mer än vad som är bra för oss själva;)
  • Anonym (29)

du får intala dig själv att det är lugnt, du kan lita på honom. det sitter i din skalle bara.
    kanske kan du göra affirmationer varje dag?
    de ska vara positiva saker. man kan lura hjärnan så dne börjar tro på det.
    "jag litar på min kille"
    "jag har den ärligaste killen som finns"
    "jag är har tillit"
    med mera.
    - använd inte ordet "inte", utan bara positiva saker...

• Anonym (TS)

Anonym (29) skrev 2009-09-18 12:53:02 följande:

du får intala dig själv att det är lugnt, du kan lita på honom. det sitter i din skalle bara.kanske kan du göra affirmationer varje dag? de ska vara positiva saker. man kan lura hjärnan så dne börjar tro på det."jag litar på min kille""jag har den ärligaste killen som finns""jag är har tillit"med mera.- använd inte ordet "inte", utan bara positiva saker...
    Tack för alla bra råd och att du orkat svara:)
    Jag har gjort affirmationer innan och om man gör dom tillräckligt länge så funkar dom ju faktiskt...men ibland så behöver man en påminnelse, de är faktiskt att bra råd.

Förstår vad du menar med dumma tankar, och tog de inte som att du menade att jag är dum:)......ibalnd önskar man att man kunde radera ut den "ryggsäcken" som man har med sig sen innan och bara börja på noll när man träffar nån ny.....de man varit med om innan kan förstöra mkt om man inte passar sig. De e därför som jag valt att inte ta upp de mera, tror de förstör mer än gör nytta. Då e de bättre att skriva av sig såhär och få lite goda råd till att gå vidare:)

Tack så jättemkt allihopa för svar!!!!
  • Anonym (samma)

TS, jag ville bara skriva för jag vet hur det känns. samma sak händer mig just nu... men jag och killen dejtar bara... men jag får samma känslor som dig. vi möttes på en annan dejtingsida.. men så råkade jag hitta honom på en annan sida =| känns direkt i hjärtat.... varför va där o kolla och söka OM man nu dejtar någon osv... han vill ha nåt seriöst och någon mogen. min tillit har också rasat för honom och jag har OCKSÅ vart med om saker tidigare som satt sina spår.. så man blir svartsjuk direkt o ledsen och grubblar... vad gör man?

känns som att... jaha, finns jag bara tills han hittar något bättre? ne för fan inte sitter man på sådana sidor bara för att kolla? jag fattar ingenting.

• Anonym

får man fråga vad det är för sida?
    jag och min sambo söker en trevlig kille som vill vara med och ha sex med oss..alltså med mig i centrum!
    och är hur många som helst som hör av sig...och hur många som helst som är gift/sambo!fatta hur många som e otrogna!nä fy!

Svar på tråden dejtingsida trots förhållande???