• amomentlikethis

Ni som bor i hus-när sätter ni på värmen?

Som rubriken lyder, när sätter ni på värmen?

Det beror väl lite på var man bor i landet också, så det får ni ju gärna skriva.

• Svar på tråden Ni som bor i hus-när sätter ni på värmen?
  • Frontline

Bor i Östergötland och satte på lite värme idag, ställde in på 19 grader...
    Vi hade på 0:an ute inatt så det var lite utkylt imorse...

Eldar med pellets...

• Cecese

Vi sätter på värmen när det behövs, ibland kan det behövas mitt i sommaren med om det regnat mycket och är rått och fuktigt. För någon vecka sen började vi sätta på värmen de flesta kvällar och stänger sen av på morgonen. Vi har gratis värme Vi bor på Åland men eftersom det är en ö så är luften fuktigare än mitt i sverige och det blir också kyligare här.

• johandra

Vi har börjat sätta på luftvärmepumpen ett par timmar på morgonsidan och ibland även kvällstid. Mest för att det blir lite rått inne...Satte på golvvärmen i badrummet förra veckan..Vi bor i mälardalen..

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 28/3-10
  • Bumba

Värmen sköter sig själv. Har bergvärme med en sensor utomhus som gör att den går i gång själv. Kommer dock inte ihåg när den säts igång. Men det är varken för varmt eller för kallt inomhus. Har säkert haft runt 0:an ute ett par nätter denna veckan. Bor 2,5mil norr om Västerås

• Freiya

vi bor utanför göteborg. häromdan var det 5 grader på 22, så det e ganska kallt nu här med.
    vi har inte satt på värmen ännu. jag brukar elda ett par timmar på morgonen om det är kallt. sen när solen kommer upp ordentligt så värmer den ju fortfarande ganska bra.

• Fille Fjonkan

När det blir kallt inomhus. Förra året satte vi på värmen i slutet av oktober. Ännu har vi i år inte märkt av inne att det har blivit kallt ute. Vi bor i Storstockholm.

• Miss Lau

Vi bor i Stockholm och i går satte vi på golvvärmen i hall och kök (har klinkers där och det är iskallt). Med de andra rummen väntar vi lite till.

• SilverEmma

Vi har satt på elementet på låg värme i dotterns rum sedan en vecka tillbaka & idag satte vi för första gången på luftvärmepumpen en timme direkt när vi kom upp i morse. Men nu har solen hunnit värma lite så nu är här skönt inne!

Bor i mitten av skåne.

• Starkast

Det beror ju på vädret.
    Hittills har vi haft på värmen under en natt och 2-3 förmiddagar.

• Nyfiken gul

bor i Hälsingland och än har vi ingen värme på. 20 grader inomhus än så länge. Men vi brukar sätta igång värmen när huset börjar kännas rått på morgon o kväll, då får värmen vara på nån timma på morgon/kväll.

Första vi sätter igång är luftvärmepumpen och när det blir riktigt kallt knäpper vi igång pellets samt att vi eldar i braskaminen.

• malin7502

När det behövs :)
    Men så sent som möjligt...

Nu har vi fortfarande så varmt inomhus så jag har bestämt att inga element slås på före oktober börjar... :P

Mellersta norrlands inland...

• sahara

Vi bor på Öland och än så länge har vi inte satt på värmen.
    Nätterna har varit lite kalla, runt 6-7 grader.Men dagarna har varit varma och sköna nu ett tag.Snart blir det nog kallare och då blir det nog dags att sätta på lite värme.Hatar att frysa.

• Dundermamman

Vi har sensorer som känner av när värmen ska slås på...inställd på 20-21 grader! Har märkt sen ca. 1 vecka tillbaka att elementen är lite ljumna på morgonen.
    Vi har fjärrvärme och bor i Blekinge!

Nya kattungeplaner...jag vet vad jag vill...undra om katterna är med på det?
  • byström

Har just slagit på några av elementen, kök, barnens rum och golvvärmen i hallen.
    Vi bor i vid Östersund, och var väl ungefär 5-8grader om nätterna.
    Elementen går mest morgontid, huset är välisolerat med gott om fönster mot söder, så solen står för värmen långt in på kvällskvisten.

• Gnagarn

Har luft/vatten pump och satte på värmen imorse på hela nedervåningen (plattan). Bor i Stockholm. Övervåningen väntar jag med.

• Little Ms Chatterbox

Bor i Småland, satte på cirkulationspumpen lite i fredags, vred upp schunten till högsta en stund och sen när utgående vatten var 60°c vred jag ner schunten till ½. Fick vara på så till kvällen.
    Var -1°c tidigt på fredagmorgonen. och några nätter tidigare var kalla, kanske 2-3°c men nu är det nog lite varmare igen.
    Vi har inget automatisk så brukar sätta på och ändra schuntet och cirkulationspump för hand höst och vår.
    Har pelletsbrännare i kombipanna men oljeaggregatet och tank togs bort när vi satte in för pellets. så om vi inte eldar med pellets går det med ved.

• Emmi2

Bor i Västerbotten. Har kört med värme några timmar vid behov då det ibland blivit lite kyligt/svalt inne, dom senaste två veckorna. Eldar med pellets.

Har även kört pannan vid något enstaka tillfälle i sommar då det blivit rått/fuktigt inne.

Svar på tråden Ni som bor i hus-när sätter ni på värmen?