Centrumet är litet , men det håller på att byggas ut för fullt nu. Äntligen!
Det finns många trivsamma platser i Österåker. Margretelund och Österskär är familjevänligt, nära till bad och skolor. Är själv uppvuxen i Margretelund. Tycker förståss att områdena håller på att överexploateras, speciellt Österskär. Men det är väl för att när jag växte upp var det massor med skog däromkring.
Tyvärr gillar jag inte politiken här. Tycker politikerna tjafsar alldeles för mycket på kommunfullmäktige.
Det är alldeles för stora barngrupper på dagis=låg barnpeng.
Skolor har jag ingen koll på, var länge sen jag gick i skolan..
Roslagsbanan går in till stan vet inte riktigt hur lång tid det tar, 40 m kanske?
Sen går det direktbussar till Danderyd via Margretelund bla.
En ny handelsplats typ ala barkaby planeras för fullt i kommunen.
Från Margretelund tar det ca 30-40 minuter att gå till centrum. Men det går ju buss såklart.
Finns massor med pizzerior här! Lekiz för barnen.
Domarudden är trevligt för familjen på sommaren, med varmt insjöbad och lekplats. Breviksbadet är trevligt havsbad med minigolf och café.
Det enda jag saknar är just handelsplatsen (hoppas på IKEA mm) och att centrum snart skall byggas ut så vi får lite mer affärer. Ja och att politikerna skärper sig förståss!
Min sambo brukar kalla Åkersberga för barackernas ort...Eftersom beslut är så sega att fattas, eller vad det nu beror på , sätts baracker ofta upp som tillfälliga dagis ,skolor mm, det har en tendes att permanentas.
Det var väl lite ris och ros tror jag?