Kan man använda Niveas nattkrem på dag?
Är det någon som provade att använda Niveas nattanskitskrem på dag (den blå Q10)?
Är det någon som provade att använda Niveas nattanskitskrem på dag (den blå Q10)?
har en annan nattcreme för ansiktet o nog har jag haft den även dagtid-fast de är ju lite fetare ofta.O kanske mer näringsgivande..
men det gör ju inget.
men just det där att de ofta är fetare o att man blir lite bland i början....
just detta,fetare skulle jag behöva o eftersom till mig passar nivea så undrade jag om det gick att använda den även på dag..
Öh, varför skulle du inte kunna använda den?
Om den känns bra och du vill ha en fetare kräm så är det bara att köra på. Jag vågar nästan lova att ingen ordningspolis kommer och tar dig.
Jag vet inte vad den innehåller men det man ska tänka på är att man inte ska använda en nattkräm som innehåller AHA-syror på dagen. Det är INTE bra för huden när solen kommer åt. En del nattkrämer innehåller lite aha-syror för att det exfolierar huden och ska hjälpa mot föråldring... Har man aha-syra i sin nattkräm ska man alltid ha solskyddsfaktor i sin dagkräm. Och nej., det är inte alltid tydligt att det innehåller syror. Läs innehållsförteckningen.
Dagkräm däremot innehåller ofta solskyddsfaktor och det ska man helst inte ha på natten eftersom SPF innehåller gifter som huden bör få vila från under natten.
Men annars är det nog ingen fara att ha nattkräm på dagen och tvärtom. Men det är klart att det finns skillnader. Nattkrämen kan ju t.ex. var lite fetare och det är ju inte alltid man vill ha det på dagen.
Natt kräm har ingen solskydd faktor SPF. och det behöver din hud på dagen.