Jag födde på DS. och är mycket nöjd. Dock så tyckte jag att överläkaren på förlossningen var en stroppig typ som fokuserade på fel saker och blev hysterisk för några labvärden som var tagna för två år sedan (thyroidea) men jag sa till honom att jag kollar dem regelbundet, hade inte med labsvar i journalen eftersom min företagsläkare sköter om den biten (senaste året så har det varit normalvärden) så det bekymrade inte mig, men han blev helt hysterisk och nästan skällde ut mig då jag hade som ondast, som tur var så försvann han ut ur rummet så vi fick lugn och ro
Hade jag orkat så hade jag bett honom dra åt ett varmare ställe, men beslöt mig för att fokusera på min förlossning istället .....
En Usk:a som var jätterar, men glömsk och hispig. Min man fick fixa med vetekudde etc. Hon glömde ....Kunde tro att hon var med i dolda kameran eller något då hon välter hela provtagningsvagnen i sin fumlighet.
BM var underbara och läste mitt förlossningsbrev och jag fick precis som jag ville.
Vi fick stanna fem dygn på BB-avdelningen och det kändes bra. Personalen där var både bra och dålig. Man har ju olika personkemi.
I föräldragruppen här i solna hade alla utom två fött på DS och var supernöjda. De två som födde på KS var grymt missbelåtna med personal, övernattningar, information etc.
En kompis till mig födde med snitt på BB-Stockholm och tyckte de fick bra bemötande tills efter förlossningen. Då den nyblivna mamman fick skäll av personalen för att hon inte hade plockat upp en blöja från golvet under natten (hon var då nysnittad). Lågt tycker jag!!!!
Jag är trots allt nöjd. Visst kunde det varit bättre, men det känndes ändå som ett bra val med DS. Har själv jobbat inom vården så jag är kanske extra kritisk mot läkare.
Om jag får ett barn till så får det bli DS igen!