• Charlot

Hss visar sk "polyp" i livmodern?

Jag har precis gått igenom en HSS undersökning som visade en polyp i livmodern. Den var ofarlig sa han men sitter tydligen ivägen, så eventuella befruktade ägg har ingenstans att sätta sig.

(Polyp, enligt wikipedia = En polyp är en onormal vävnadstillväxt utgående från en slemhinna. Polyper kan förekomma i näsan, tjocktarmen, urinblåsan och alla andra organ i kroppen som har en slemhinneyta. Är en polyp neoplastisk så kan den vara elakartad, malign. Om polypen ej är neoplastisk kan den däremot inte vara elakartad. Ordet neoplasi i sig betyder "nybildning av vävnad.")

Efter undersökningen var jag väldigt omtumlad och hade jätteont, och kom inte alls på några frågor. Men jag fick reda på att den sk polypen ska skrapas bort då jag är i nedsövt tillstånd. Alltså en form av operation Nu nojjar jag jättemycket över att det inte alls är nåt ofarligt som han sa utan att det är typ en tumör som sitter där... Har någon varit med om något liknande som kan lugna mina nerver?
    Vår utredning har inte visat på något annat onormalt förutom det här..

• Svar på tråden Hss visar sk "polyp" i livmodern?
  • humelibum

hej, jag har haft polyper flera ggr som har opererats bort. det har gått jättebra. du behöver inte oroa dig, även om det är lättare sagt en gjort.
    lycka till

Svar på tråden Hss visar sk "polyp" i livmodern?