• Anonym

Arbetssökande men helt utan ersättning?

Jag är inskriven på arbetsförmedlingen och har aktivitetsstöd. Innan det hade jag ersättning från a-kassan. Nu har jag fått brev från a-kassan där de inte beviljar ny ersättningsperiod, vilket jag antar även innefattar aktivitetsstödet?
    Hur gör jag nu? Kommer jag inte få någon ersättning alls?

Jag har under tidigare ersättningsperiod uppfyllt ett arbetsvillkor och då ska man vara berättigad en ny period. Men a-kassan skriver att de inte mottagit handlingar om att jag uppfyllt ett nytt arbetsvillkor och därför får jag ingen ny period.
    Jag förstår inte. Ska jag skicka in det gamla igen?

• Svar på tråden Arbetssökande men helt utan ersättning?
  • The Black Lady

Har du inte arbetat efter du stämplat kommer du inte få någon ny period....

Blir du helt utan pengar har du två val:

1. Studera

2. Soc

• Anonym

The Black Lady skrev 2009-09-18 15:16:25 följande:

Har du inte arbetat efter du stämplat kommer du inte få någon ny period....Blir du helt utan pengar har du två val:1. Studera2. Soc
    Varför kan man inte fortsätta med aktivitetsstödet?
  • The Black Lady
    Anonym skrev 2009-09-18 15:19:27 följande:
    The Black Lady skrev 2009-09-18 15:16:25 följande:
    Varför kan man inte fortsätta med aktivitetsstödet?
    Det är tidsbegränsat precis som a-kassa dagarna....
  • Anonym

The Black Lady skrev 2009-09-18 15:23:29 följande:

Det är tidsbegränsat precis som a-kassa dagarna....
    Sist jag var på arbetsförmedlingen, ca två veckor sen, sa hon att min period tog slut i september. Jag frågade vad som händer då, då svarade hon att det händer ingenting, du får en ny period bara.
    Så jag förstår ingenting.. Men får väl kontakta henne och fråga..

Soc lär jag inte få något från då min sambo har arbete.
    Och studera känns inte intressant..
    Jobb lär jag ju inte få heller då jag ska ha barn i dec..
  • mamma2kids

man kunde väll ta ut fp 2mån före redan eller hur det var?

• Anonym

Jag funderar på en sak.. Räknas man inte som arbetslös då man har aktivitetsstöd eftersom man är i en "aktivitet"? Kan det vara därför jag inte får gå tillbak till a-kassan nu?

• Anonym
    mamma2kids skrev 2009-09-18 15:35:15 följande:
    man kunde väll ta ut fp 2mån före redan eller hur det var?
    Ok.. Men vad händer efter man varit föräldraledig, får man gå tillbak till att stämpla då?
  • mamma2kids

ingen aning faktisk.ring akassan och hör med dom.har oxå akticvitetsstöd.väntar bara på att jag oxå ska få ett sånt brev..hur länge kan man ha aktivitetsstöd?

• Anonym
    mamma2kids skrev 2009-09-18 15:54:35 följande:
    ingen aning faktisk.ring akassan och hör med dom.har oxå akticvitetsstöd.väntar bara på att jag oxå ska få ett sånt brev..hur länge kan man ha aktivitetsstöd?
    Jag vet inte.. jag tror jag haft det ungefär ett år..
  • arianne03

Men när uppfyllde du det andra arbetsvillkoret? Då måste du ju kunna få nya dagar - alltså om du inte räknar aktivitetsstödet.

Skriv lite mer detaljer om när du jobbat/haft aktivitetsstöd etc så kanske vi kan klura ut nåt!

Svar på tråden Arbetssökande men helt utan ersättning?