• malinkat

Yrsel tidigt i graviditet - fler än jag?

Sen ca en vecka före BIM har jag varit himla yrslig, känner mig salongsberusad... Trodde först att det var båtresan hem från Tallin som satt kvar i kroppen (är lite känslig ;o), men igår morse så testade jag positivt. Jippie!! Är nu i v 4+2!

Men som sagt, yrseln är lite obehaglig. Jag vet att hjärtat får pumpa en massa mer blod nu, men ändå... pulsen stiger lätt också. Tycker bara att det är så tidigt?
    Jag har heller inte lågt blodtryck i vanliga fall - snarare tvärtom.

Erfarenheter och tips mottages gärna!!

• Svar på tråden Yrsel tidigt i graviditet - fler än jag?
  • Mickis74

Ja, jag var så när jag testade positivt med sonen...

• malinkat

När gick det över Mickis?
    Har du några tips på hur man får världen att stå still... ;o)

• Mickis74

Bara att hålla sig stilla tills det går över....mitt gick över på nån vecka.

• malinkat

Ok, får vänta och se... mitt har hållt i sig två veckor nu... känns rätt konstant också..

• Zemiramis

Jag hade yrsel under hela min graviditet... det blir bättre om man äter regelbundet och ordentligt och håller sig lugn och stilla... Kan var väldigt svårt när man jobbar och så. Se till att dricka mycket vatten också. Kort och gott, ta hand om dig ordentligt!

• Nattisen87

ja ahde yrsel när ja testade + å då var ja i v 5+2 ung.
    Har yrsel tillofrån och nu e ja i v 17+3
    så det är no vanligt..¨
    Vet många som haft d så

• Tuula

Jag är i vecka 11+5 och min yrsel har hållit i sig sedan vecka 5 ungefär, så det är inte alls säkert att det går över efter någon vecka. Jag kan inte påverka min yrsel på något sätt annat än att jag ställer mig upp långsamt och står stilla tills jag kan se igen.

• vår andra

Det är samma här, känner mig också ganska yr. Som tur var inte hela tiden. Det började för ca 1 vecka sedan och hade väl mina små aningar att det kanske berodde på graviditet, vilket det gör
    Har inget direkt tips, tyvärr! Du är i alla fall inte ensam!

• Spixie

Det var mitt graviditetssymtom; yrsel. Det började komma nån vecka innan BIM och sen avtog några dagar efter BIM.

• Yulia

Det snurrar lite i huvudet när jag reser mig upp hastigt. Brukar vara så i vanliga fall också ibland men inte så ofta som nu. Har dock läst att yrseln ska komma längre fram i graviditeten men det kan säkert vara individuellt...

• ElsaLi

Jag var yr någon vecka innan och någon vecka efter att jag testat plus.

Det var rätt obehagligt, men gick över snabbt, nu (i v. 9) blir jag bara yr någon gång om jag är trött eller så.

• gbg77

Jag hade ständig sjösjukeyrsel i två veckor i sträck runt v 7-8. det gick som tur var över, kan komma ibland nu (är i v 15) men går över ganska snabbt. Ät och drick ordentligt är väl det bästa och vänta på att det ska försvinna.
    Sköt om dig. Kram

• Engla2004

Känner oxå igen mig..är i v.5+2 nu...har haft det ett tag innan ja testade + men nu känns det mkt bättre.

• Millis83

vad skönt engla2004 :) känner du dig mkt trött? det gör jag nämligen, jag har otroligt svårt att gå upp på mornar numera.

Svar på tråden Yrsel tidigt i graviditet - fler än jag?